Jag har satsen med ännu längre bits än dessa, tycker bitshållaren funkar bra, mycket bättre än biltema hållaren jag har. Inte superprecis men då kan man sätta bitsen direkt i dragaren. Skönt med långa bits som når in i hål!
 
K knipo skrev:
Är det någon annan som testat den så får ni gärna ge en liten kort recension här.
Köpte en förra veckan och testade den i helgen. Kändes rejäl och fungerade bra. Bytte fyra hjul utan att batteriet tappade effekt.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Kul leksak nästa vecka, är faktiskt lite sugen.
[länk]

[bild]
Är det någon som har testat den på betong? :thinking:
 
Blev plötsligt sugen på deras cykelställ för reparationer. Någon som minns hur länge sedan det var den fanns och hur ofta den brukar dyka upp?
 
  • Gilla
Lilk
  • Laddar…
Nimhed.
Jag kan inte svara på din fråga men jag köpte ett mekställ senast och har använt det ett par gånger. Det är skapligt stadigt men klämman som håller ramröret och muffarna som kniper åt runt rören är av plast och jag har en känsla av att de inte har evigt liv.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
G Guson skrev:
Nimhed.
Jag kan inte svara på din fråga men jag köpte ett mekställ senast och har använt det ett par gånger. Det är skapligt stadigt men klämman som håller ramröret och muffarna som kniper åt runt rören är av plast och jag har en känsla av att de inte har evigt liv.
Tack för svar.
Det vill man ju gärna ha i metall för hållbarhetens skull. Kanske leta på andra håll då.
 
Ca en och en halv månad sedan jag köpte mitt mekställ, hur ofta de återkommer vet jag inte.
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Tycker mekstället funkar bra! Har hört att det fått fina omdömen på cykelsajter.
 
M mnils skrev:
Någon som använt 230mm vinkelslipen för 499:-?
[länk]

Inte ofta jag behöver en så stor men när jag gör det då behövs den och då är det bökigt att behöva låna en...
Jag har en som är +10 år och fungerar bra ännu. Har användt den ganska flitigt. Kapat mycket sten med den men den fungerar bra trots att den är full med stendamm.
 
M mnils skrev:
Någon som använt 230mm vinkelslipen för 499:-?
[länk]

Inte ofta jag behöver en så stor men när jag gör det då behövs den och då är det bökigt att behöva låna en...
Köpte precis en med olika skivor. Tänkte testa i morgon att kapa betong. Är det något speciellt du vill att jag ska utsätta den för, så kan jag nog fixa.
 
Hep Hep skrev:
Köpte precis en med olika skivor. Tänkte testa i morgon att kapa betong. Är det något speciellt du vill att jag ska utsätta den för, så kan jag nog fixa.
Köpte en sån jag med.
 
  • Gilla
f_s_81
  • Laddar…
M
Hep Hep skrev:
Köpte precis en med olika skivor. Tänkte testa i morgon att kapa betong. Är det något speciellt du vill att jag ska utsätta den för, så kan jag nog fixa.
Var mest intresserad av om det var något uppenbart fel på den, priset är ju nästan hälften av vad en sådan brukar kosta. Ibland funkar ju Lidls saker bara med deras egna förbrukningsdelar, men om de har rätt diameter på hålet i skivorna så är det ju inget problem.
Niq verkar ju ha utsatt sin för långtidstest med positivt resultat, får bara hoppas det är samma modell de har nu :)
 
Även jag köpte 230 mm maskinen.
Maskinen känns bra, (-Känns oerhört bra för 500 :) den har en gummiaktig kabel och vridbart "gashandtag" .
slipskivorna har försänkt centrum vilket jag inte ännu vet orsaken till, samt att kapskivorna är tjocka, 3.2 mm.
Har inte köpt nån diamantskiva men tror att jag borde göra det , om utifall att jag kommer behöva en dylik i framtiden.
60 spänn är billigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.