clain clain skrev:
Hur gick det Daniel?
Blev inga bilder så det kanske inte tog sig? :thinking:
Träden står på plats fortfarande! Jag sköter inte om dem alls (If he dies, he dies....), förutom att jag har byggt en kraftig ställning runt varje så att de har stöd. Ett verkar ha dött, men de andra blommar. De ger absolut inget insynsskydd alls. Skulle nog lika gärna kunnat ha hoppat över detta.
 
Min erfarenhet av silverpäron är att de växer långsamt och är spretiga. Det är möjligt att de kan användas för insynsskydd, men det tar nog lång tid. Jag bor i Mälardalen.

Bollpil hade nog funkat bättre för TS, de lär ju vara snabbväxande.
 
Är det bara jag som har skaffat plantor till gårdsträd genom att ta vara på självsådda plantor som växte ovanpå stenar (i egen skog) och mellan hjulspåren mitt på skogsvägar och på dikesrenar (på andras mark). Plantor som inte har en chans att överleva...... svårare än så behöver det inte vara.
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Glanskörsbär kanske.

Har några silverpäron. Väldigt fin färg. Men behöver bindas i början då det är ett hängande träd.
 
A A.G skrev:
Glanskörsbär kanske.
Jag satte 3 glanskörsbär i min trädgård. En stor miss. Barken är fin men de växer verkligen inte snyggt. Jag skall ta bort dem. Eventuellt behåller jag ett ...
 
Aha. Det var intressant. Tycker barken är fin. Tur att vi valde silverpäron ist då.
 
Vattensjuk mark då trivs björk men det blir mycket löv om du vill ha frukt är det frukt träd som gäller men det är arbete med dom så länge dom växer
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Träden står på plats fortfarande! Jag sköter inte om dem alls (If he dies, he dies....), förutom att jag har byggt en kraftig ställning runt varje så att de har stöd. Ett verkar ha dött, men de andra blommar. De ger absolut inget insynsskydd alls. Skulle nog lika gärna kunnat ha hoppat över detta.
Thuja och liknande är förvisso närmast släkt med barrträden men för en som "Begriper ej mkt och är ej intresserad" kanske det spelar mindre roll. De kan ju skärma bra och vissa lär växa fort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.