11 061 läst · 48 svar
11k läst
48 svar
Ledstångsfäste skruvstift? Får inte bort det!
Krilleman_215 jo det var ju det! Därför jag är så glad jag fick bort hylsan, så det blev en smal skruv kvar bara, så kan jag skruva fast ett sånt här fäste, och få upp ledstången. (Får bara hoppas att fästet är ihåligt, så skruven kan gömmas därinne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Stort grattis!
Biter nog bra och bra spjärn och dra enligt alla regler , ett hål blir det , har du tur kommer endast pinnbulten ut , annars ett större hål , bara att slå i bruk inte spackel , glöm inte att fukta före ,
och långa skruv och plugg , det är siporex , min 70 mm in för att det ska sitta bra , det är något som blir press på som ska sitta där
och långa skruv och plugg , det är siporex , min 70 mm in för att det ska sitta bra , det är något som blir press på som ska sitta där
Jaha, får fortsätta tråden. Rörtången hjälpte inte för att få bort den utstickande skruvdelen. Inte heller två muttrar låsta mot varandra hjälpte för att få ur skruven ur väggen. Hittade heller inget beslag med samma hål och gängor som skruv i vägg. Lika bra det, eftersom rörtången förstörde gängorna på ena skruvfan.
Nu återstår alltså bara att såga av skruven som sticker ut. Vet inte vad jag behöver för verktyg till detta. Bild på skruven här nere. Det enda jag har hemma är en fogsvans, men det förstår jag inte är nog. Vilket verktyg behövs, nån som vet?
Nu återstår alltså bara att såga av skruven som sticker ut. Vet inte vad jag behöver för verktyg till detta. Bild på skruven här nere. Det enda jag har hemma är en fogsvans, men det förstår jag inte är nog. Vilket verktyg behövs, nån som vet?
Logga in
Skapa konto
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 430 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 430 inlägg
Tigersåg eller multimaster med metallblad
Annan billig lösning:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Sag-och-Fil/Handtag-for-bagfilsblad-2000021817/
Men har din granne en stor rörtång har väl denne också något lämpligt att såga av denna med?! Fråga!
Annan billig lösning:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Sag-och-Fil/Handtag-for-bagfilsblad-2000021817/
Men har din granne en stor rörtång har väl denne också något lämpligt att såga av denna med?! Fråga!
Produkter som diskuteras: "Bågfil"
Bågfilar
Bågfilar är det ultimata verktyget för exakt och detaljerat arbete. Oavsett om du behöver en liten, fickstor bågfil för att jobba med små detaljer, eller en stor 12-tums bågfil för större projekt, kan du lita på att våra bågfilar
Läs mer
Fogsvansen klarar som du är inne på inte järn. En bågfil med metallblad är lösningen
Förslagsvis en stiletto som saknar själva bågen så du kan såga så nära väggen som möjligt.
Har man tillgång till en tigersåg är det såklart enklare.
Förslagsvis en stiletto som saknar själva bågen så du kan såga så nära väggen som möjligt.
Logga in
Skapa konto
Har man tillgång till en tigersåg är det såklart enklare.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag föresslår också Stiletto. Har du ingen så är det en billig investering.
Hur grov är skruven?
Tack för alla svar! Inser tyvärr att jag inte pallar med att såga av 7 stenhårda skruvar från väggen, oavsett verktyg. Jag har kommit på en Plan C! Jag kommer att köra på dessa beslag, som skruvas i med tre skruvar, och där skruven som sitter fast i väggen kan gömmas eftersom den är ihålig. Behöver dock införskaffa ett något kortare stift eftersom väggskruven tar emot efter ett tag.
Nackdelen är att jag inte kan ha en rundad ledstång som jag ville, utan det får bli en sån där platt greppbräda. Men bättre än innan iallafall..
Nackdelen är att jag inte kan ha en rundad ledstång som jag ville, utan det får bli en sån där platt greppbräda. Men bättre än innan iallafall..
Logga in
Skapa konto