J JohanLun skrev:
Personligen hade jag försökt få kunden att välja nån enklare hemautomationssystem, sätta en puck och en kontroller... Men för att göra det behöver antingen du eller kunden vara intresserad av detta.

Jag har en LED strålkastare med IR detektor som sitter bakom en strömmätande puck, så då kan man se om någon passerar och då tända eller släcka fler lampor.
….men här är man bara ute efter att tända en lampa under en viss tid, efter manuellt tryck på en knapp, så då kanske en HA är lite över ån efter vatten…:)
 
Lösningen i #3 är både enkel och funktionssäker och relativt billig, den skulle jag välja.
 
MathiasS MathiasS skrev:
….men här är man bara ute efter att tända en lampa under en viss tid, efter manuellt tryck på en knapp, så då kanske en HA är lite över ån efter vatten…:)
Är kunden intresserad så finns ju så mkt mer att vinna på HA, man får ju in att styra utebelysning med tid, slå på utebel en timme när nån triggat IR osv. Men är kunden ointresserad håller jag med.
 
R Rpezon skrev:
Hallå där!

Jag ska göra ett jobb åt en bekant som vill ha en paddock upplyst. Ska sätta upp 1-2 LED-strålkastare på ca 150w/st. Funktionen hen vill åt är att man ska kunna trycka på en strömbrytare för att tända och därefter ska det lysa en viss tid, säg 60min, sen automatiskt släckas igen. Det jag tänker att jag kommer behöva är en vanlig tryckströmbrytare, någon form av kontaktor samt ett tidrelä. Då jag främst hamnat på jobb där jag mestadels jobbat med nybyggnation av lägenheter och liknande så är det här väldigt nytt för mig.
Kan det finnas någon vänlig själ därute som har lust att uppge vad för prylar som ger mig den funktion jag vill åt samt kanske ett kopplingsschema?

tack på förhand!
Billigast och enklast med en produkt som löser alla uppgifterna.
https://www.styrahem.se/p/692?gclid...ipB0rXM8Xe37H4AV-pBhUHGi2AzEChkhoC_ZMQAvD_BwE
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.