Sledgas.... har du gjort ett hål i den nedersta regeln i räcket för att få upp ljuset?

Riktigt snyggt måste jag säga... :)
 
Tackar! :)

Nej inga hål, de sitter bara förskjutna i trallen innanför staketet så att ljuskäglan lyser lite lagom på kryssen. Det är helt OK spridning på spottarna, så det gick fint. Bara ut och prova när mörkret lagt sig! :)
 
  • Gilla
Moomin
  • Laddar…
Ja, det ser ju faktiskt ut som att dom sprider ljus alldeles tillräckligt. Får åka till Jula och handla.
 
Min vanliga otur.... Verkar som att Cosa sortimentet är på väg ut. För dom är slut överallt, både cosa 30 och 45.
 
Blev cosa 45, beställdes på Molectric... Inkommer mitten på augusti. Bara vänta.
 
Även jag har Cosa 30 i trappen på altanen och 10 stycken kastar ljus på skogsdungen 10 meter längre bort samt större delarna av baksidan - Lyser så pass att jag med spänning väntat på klagomål från grannarna i två år nu...
 
elmont skrev:
Varmvitt ute brukar ge ett sken som gör att det mesta ser lite skitigt ut. Det naturliga ljuset ute är mycket kallt, kallare än ljuset från dom "kallaste" doiderna.
Nja, solljus/dagsljus nånstans 5000-6500K. Skugga 6500-8000, möjligen uppåt 9-10K. Kallvita dioder ligger lätt runt 8-10K, dessutom med dålig färgåtergivning (ej kontinuerligt spektrum av ljus).

2700K (vardagsrums-varmvit) håller jag med om är lite väl gult. 3000K ("arbetsrums-varmvit") är bättre. 4000K ser"vitt" och bra ut, vitare än så tycker jag ser allt för blått och dött ut.
 
  • Gilla
Johan_A_M
  • Laddar…
Köpte eco-light på bauhaus
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
depalma skrev:
Min vanliga otur.... Verkar som att Cosa sortimentet är på väg ut. För dom är slut överallt, både cosa 30 och 45.
Ja, jag kollade med Jula idag. Slut på centrallager, åter i mitten av september...
 
Jo är hårt tryck på jula tack vare relativt lågt pris☺
Har just satt både cosa 30 och 45...ska bli spännande att se hur dom lyser när nu mörkret kommer upp till norr.
/
M
 
F
Jag hittade amaturer för GU10 som jag satte i takfoten. Slängde i 3W LED och det blev jäkligt bra och kostnadseffektivt.

Hur funkar Cosi 30 och 45 som decklight med tanke på att den bara är IPx4 klassad mot vatten?
 
Om man tittar i andra trådar här på byggahus så verkar de fungera utmärkt.
 
Sledgas. Fiskarheden? vad är det för mått på kåken. Förjävla stilig bild!
 
fsn skrev:
Jag hittade amaturer för GU10 som jag satte i takfoten. Slängde i 3W LED och det blev jäkligt bra och kostnadseffektivt.

Hur funkar Cosi 30 och 45 som decklight med tanke på att den bara är IPx4 klassad mot vatten?
Vad är det för armaturer du har hittat och pris? är också intresserad av gu10 sockel i takfoten.
 
IMG_7199.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_7304.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har använt BIltemas GU10 armaturer med 4 Watts led. Kostar 119:- styck.
När sargen är klar döljer den kablarna på kanten iaf.
Downlights från Jula med samma led-lampa.
Bosse
 
Redigerat:
  • Gilla
vackermyren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.