Det är sådär man vaknar upp på lördagsmorgon, ett jack i huvudet och en flaska rom jämte sig.:wow:

fredl skrev:
Bild
 
Fredl --> Vad har du för takskivor? Inte är det väl gips, eller?
 
Melpho skrev:
Fredl --> Vad har du för takskivor? Inte är det väl gips, eller?
Huntonit symfoni.
 
  • Gilla
Ryggrak
  • Laddar…
Tack, det taket är snyggt.
En fråga till, hur stort är ditt badrum och hur många spottar har du satt upp?
Ska själv sätta spottar men har svårt att hitta hur många jag ska ha till 2x3m rum utan fönster.
 
Jag har 4st (20w 12v) halogen på 2x1,6 meter med ett fönster. Det är definitivt inte för mycket. 3w led per kvadratmeter är en rekommendation jag har sett.
 
Tror inte man ska stirra sig blind på watt antal då det skiljer väldigt mycket mellan tillverkare.
3 watt kan ha säkert mellan 50 till 300 lumen. För motsvarighet till 20W 12 Volt så ska man nog rikta in sig på cirka 200-300 lumen. Spridningsvinkel samt ljusstyrka(candela) är även en aspekt.
 
  • Gilla
Erik36
  • Laddar…
erber skrev:
Sir D. Vilka lampor använde du för sänkning på bara 45mm?
=)
Dom här Bygger 2.5cm
 
  • Gilla
HerrSvedin
  • Laddar…
F fredl skrev:
Jag sänkte med glespanel (28 mm) och använde Hide-a-lite 1208 i badrummet. Då fick jag även in högtalare tack vare takskivorna som byggde ytterligare 10 mm. För din del kanske 1210 är bättre.

[länk]

Dessa kräver inte skyddsburkar om det inte finns isolering.
hur monterade du glesen? Monterade du den tvärgående över befintlig gles?
Likt min skiss nedan.
 
  • En vägg med isolering mellan träreglar med en överlagd digital skiss av horisontella gleslister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Ryttarnn skrev:
hur monterade du glesen? Monterade du den tvärgående över befintlig gles?
Likt min skiss nedan.
Gamla innertaket fick vara kvar så skruvade bara i den. Annars låter din idé vettig.
 
  • Gilla
Ryttarnn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.