Patrik_Hed skrev:
Denna från Hide-a-lite ska du använda. 12W/m.
Hittar tyvärr inte den här heller i någon butik på nätet. Vad ligger den på för pris?
 
Här har du listen direkt från malmbergs, de har webshopp för privatpersoner också.
En del saker är billigare än elbutik.se och en del är dyrare.
Riktigt snabba på att skicka grejjerna när jag beställde förra veckan.
Lagerstatusen på sidan stämmer inte, mina grejjer stod 20dagar på men de kom dagen efter.

http://http://www.malmbergshome.com/frmProductDisplay_new.aspx?item=9974005
 
Dags att lyfta tråden, köket börjar efter lång planering till slut närma sig installationen. Insåg att den matning som finns för dragning av el till bänkbelysning inte medger några extra styrtrådar för sekundärdimmande av ljuslisten. Min tidigare idé att köra dimmer 0-10V faller bort med det. Patrik_Heds länk till Hide-a-light trafon i den här tråden fungerar inte längre och mitt minne är kort. Gick den att primärdimma med tryck-knapp tro?

Vad har hänt på sista tiden? Finns det nu någon ny lösning för sekundärdimmning av LED-strip? Allt jag hittar är ju konstantströmsvarianter.
 
Någon som handlat LED strip på Ebay och har någon att rekommendera?
Jolly drivare eller vad ska man ha för att driva ca 4m led strp?
 
Jolly fungerar bra, såg även att biltema har trafos för led, annars kolla även ebay för trafos av rätt storlek
 
sir_daniel skrev:
Jolly fungerar bra, såg även att biltema har trafos för led, annars kolla även ebay för trafos av rätt storlek
Jag trodde inte Jolly fixade att driva ljuslister (SMD) utan bara konstantströmsdioder. Biltemas LED-trafo funkar inte heller vad jag kunnat se, den är en 12V AC. SMD ska väl ha DC?
 
vad jag kan se så är biltemas DC.

fel av mig den på 15W är DC den andra är AC.
 
pennybridge skrev:
Kan rekommendera denna LED strip:

[länk]

Kör den varmvita varianten och har den kopplat till PUSH dimmer. Klockrent :)
Bra tips. Ska kika mer på dessa. Ska först prova hur Ebay led-list funkar. Gav ca 150kr för 5m så det är är viss prisskillnad mot dessa.
 
Har sett en sådan skena i ett kök där man dimrar genom att dra i skenan. Tyvärr visste inte kökssäljaren märket på anordningen. Har letat här på forumet men inte hittat något sådant.

Alltså det jag är ute efter en LED-skena

- som tål vatten

- som man kan dimra genom att dra på den

- som har både mjukt mysljus men även arbetsljus.

Hade tänkt även sätta LED-slingor ovanpå överskåpen och nedanför underskåpen och då ska det vara samma ljuskvalitet där. Antar att det jag efterlyser ovan är ganska dyr skena medan de andra kan vara billigare.

Tacksam för alla tips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.