Nej, 10 st LED kanske fungerar.

Protte
 
Det finns särskilda trafos/nätagg på http://www.molectric.com/index.php?cPath=28_81 (moled). Grejen är att alla trafos inte passar. De som passar har en automatisk strömbegränsning till 350mA vilket en traditionell 12V trafo inte har.

Man får välja ut lämpligt objekt beroende på totala effekten osv.. att använda en vanlig trafo med motstånd är bara att kasta el i sjön då man får en del värmeförlust.
 
Nu är dessa LED spottar försedda med GU sockel och skall passa isf halogenspots och drivas med 12 V men det står inte hos CO om det är lik eller växel.

Problemet är att tapaza80 inte vill byta trafo, switchade nätdelar kan ha en hel del hyss för sig t.ex. inte fungera på låg last som det blir när led drar så liten effekt eller att led blir olinjära, drar bara ström när spänningen på växelsrtömskurvan är över typ 10 volt.

Med rätt nätdel / trafo så fungerar nog detta.

Problemet är desamma som dimmer-trafo, saker och ting MÅSTE passa ihop.

Protte
 
prototypen skrev:
Nu är dessa LED spottar försedda med GU sockel och skall passa isf halogenspots och drivas med 12 V men det står inte hos CO om det är lik eller växel.

Problemet är att tapaza80 inte vill byta trafo, switchade nätdelar kan ha en hel del hyss för sig t.ex. inte fungera på låg last som det blir när led drar så liten effekt eller att led blir olinjära, drar bara ström när spänningen på växelsrtömskurvan är över typ 10 volt.

Med rätt nätdel / trafo så fungerar nog detta.

Problemet är desamma som dimmer-trafo, saker och ting MÅSTE passa ihop.

Protte
My mistake. Läste inte tillräckligt noga..
Jag vet att jag sett elektroniska trafos för halogen som fungerar redan från 0W på nån webshop. Men nu när jag letar kan jag inte hitta den. Men om TS ändå inte vill byta trafo kvittar det väl antar jag..
 
Det är mycket intressant med LED men det tar tid att få ut kunskap och delar som passar ihop med befintlig infrastruktur (fasvinkeldimmers och E27).

Protte
 
tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.