jag har handlat en del där ifrån har en order ligandes där just nu.

jo man ska ta det dom skriver med en nypa salt.
när jag köpte spottar jag skulle ha i takfoten runt huset beställde jag hem 5 st olika som jag tyckte motsvarade det jag ville ha. Sen när dom kom provade jag dom tittade på färgen på ljuset och så där inte var gula ringar i kanterna på ljuset, hur själva armaturen var utformad. när jag bestämt mig för 1 som köpte jag en flock så jag har i reserv om någon går i sönder.
dom har suttit uppe 3 år nu ingen har gåt sönder än
 
Jag kan få köpa dessa för 375 kr plus moms:
http://www.ledshopen.se/designlight-p-712mw

Kanske är ett vettigt alternativ då Aliexpress alltid är en liten chansning tycker jag. Och allt eftersom ekonomin blir bättre, man blir äldre och klokare, så värderar man tiden mer än exakt vad det kostar tycker jag. :)
 
Mikael_L
Du har ju tänkt ha det som kontor och då tycker jag att man inte ska vara dumsnål. En bra ljusmiljö är viktig då, inte roligt och du blir trött av att bara vistas där.

Har man otur får man dålig färgåtergivning med grönstick eller något annat besvärande och/eller att det flimrar osv.
Nu är det ju ingen total garanti var man än köper eller hur dyrt det än blir, men en del inköpsställen får man väl ändå anse känns lite mer betrodda och dessutom mycket lättare att reklamera emot.

Men själv skulle jag vara noga med att välja något som ger hög ljuskvalitet, troligen skulle jag prova ett exemplar först, och helst dessutom fått se armaturen i drift i någon utställning. Detta sista vet jag är väldigt svårt.
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Du har ju tänkt ha det som kontor och då tycker jag att man inte ska vara dumsnål. En bra ljusmiljö är viktig då, inte roligt och du blir trött av att bara vistas där.

Har man otur får man dålig färgåtergivning med grönstick eller något annat besvärande och/eller att det flimrar osv.
Nu är det ju ingen total garanti var man än köper eller hur dyrt det än blir, men en del inköpsställen får man väl ändå anse känns lite mer betrodda och dessutom mycket lättare att reklamera emot.

Men själv skulle jag vara noga med att välja något som ger hög ljuskvalitet, troligen skulle jag prova ett exemplar först, och helst dessutom fått se armaturen i drift i någon utställning. Detta sista vet jag är väldigt svårt.
Jag har faktiskt fått en sån där lampa gratis och gjort en fin installation på kontoret.... :)

Installation av dimbar taklampa med öppen kopplingsdosa och hängande kablar på kontoret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka på bilden så ser man den, vet inte varför den blir bara grå i inlägget


Men jag är inte rätt person att själv bedömma om jag är nöjd tyvärr (!)
Men med många såna i taket på rätt ställen, samt dimmbara, så kommer jag åtminstone att vara nöjd rent tekniskt, och då kan man nog anser att ljuset är bra också.
:)
 
Känns som du har hittat rätt väg för dig att gå, kör på det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.