Status
Tråden går ej att kommentera.
Anna_H Anna_H skrev:
Anklagelserna gällde straffbara saker av lindrigare typ om jag minns rätt, inte våldtäkt. Tänker inte forska i det, det intresserar mig inte.

Mycket av det som vittnas om under MeToo är som sagt inte saker som uppnår straffvärde, utan handlar om bristande respekt, "locker room talk" och sådant. Men dessa beteenden måste också bort, för accepterar man dem (vilket många kräver, visa en dom eller håll tyst får man ofta höra) så blir toleransen för de lindrigare brotten högre, och då är vägen till grövre brott inte heller så lång.

Tänk på sagan om gumman som skulle plocka ved.

[bild]
Snälla snälla ta bort den triangeln...
Den är nästan patetisk. Vad vill du uppnå med att lägga ut den här?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Mår du dåligt av sanningen?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Mår du dåligt av sanningen?
Gör du?
På vilket sätt är din triangel sanningen?
 
harry73
B Byggdjuret skrev:
På vilket sätt är din triangel sanningen?
Jag ser triangeln snarare som en illustration fyllt med självklarheter, men om jag har fel får du gärna upplysa mig var triangeln har fel.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag tillbringat lite tid med att ta reda på vilka som står bakom er älskade triangel.
Eftersom ni är så förtjusta i den så tänkte jag (eftersom ingen annan gjort det) konstaterat att det finns ingen seriös forskning som står bakom pyramiden. Det är en feminist som gjort pyramiden, vilket får mig att tveka på sanningshalten i det hela.
Om ni kan hänvisa till någon mer seriös källa så gärna för mig. Den som gjort den senaste versionen av pyramiden hade ingen adekvat utbildning alls när det gäller detta område.

Nu har jag gjort mitt nu får ni göra Erat arbete.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
harry73
B Byggdjuret skrev:
Det är en feminist som gjort pyramiden
Usch en feminist, vad äckligt:sick:
B Byggdjuret skrev:
vilket får mig att tveka på sanningshalten i det hela.
Det gör du helt rätt i, då är det enklare att sova vidare och låtsas som att det inte finns ett problem:sleep:
 
  • Gilla
Kemisten och 1 till
  • Laddar…
Självklart finns det seriös forskning.
Självklart är forskningen gjord av feminister.
Här hittar du några källor, under förklaringen av våldtäktskultur. Om du läser texten ser du att den stämmer väl med triangeln.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Våldtäktskultur

Själv skriver du inte ut någon enda källa, vilket får mig att inse att du vet att du är ute och cyklar.
 
  • Gilla
Kemisten
  • Laddar…
Fairlane
Metoo-rörelsen tar upp allt från våldtäkter till att kvinnor allmänt förminskas och inte lyssnas på, hela skalan. Tanken är INTE att peka ut enskilda förövare utan att visa på mönster

Här följer några upprop som kom under hösten 2017, inom parantes står antal kvinnor som undertecknat uppropet.

Skådespelare (456)
Sångare (653)
Jurister (4445)
Politiker (1300)
Musiker (1993)
Teknikbranchen (1139)
Lärare och Elever (1700)
Journalister (4000+)
Idrottare (2290)

Det är ett axplock, det finns så många fler.
Så när då vissa män skriver att metoo är ett sätt att hänga ut manliga personer från media (färre än 10?) så tycker jag att man återigen förminskar kvinnornas berättelser. Det visar att vissa fortfarande inte hör vad kvinnnorna säger vill tolka och förklara hur det egentligen ligger till.

Därmed inte sagt att det inte är tungt för de som har blivit uthängda.
 
  • Gilla
findus42 och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Usch en feminist, vad äckligt:sick:

Det gör du helt rätt i, då är det enklare att sova vidare och låtsas som att det inte finns ett problem:sleep:
Okej feminster är inte äckliga men att lägga ut en pyramid som är gjord av en seriös källa är tråkigt...

Tja... problemen finns väl där oavsett pyramider? Jag behöver ingen pyramid för att veta att tjejer blir våldtaga. De flesta människor behöver inte se en pyramid för att veta att det finns problem med att kvinnor utsätts för sexuella övergrepp.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Självklart finns det seriös forskning.
Självklart är forskningen gjord av feminister.
Här hittar du några källor, under förklaringen av våldtäktskultur. Om du läser texten ser du att den stämmer väl med triangeln.
[länk]

Själv skriver du inte ut någon enda källa, vilket får mig att inse att du vet att du är ute och cyklar.
Okej lite käller.... Jag ber om ursäkt för att jag glömde dessa...
https://twitter.com/RangerCervix står bakom första versionen av pyramiden...
http://feministing.com/author/rangercervix/
Jag hittade ingen seriös forskare när jag läste dessa länkar.

Jaime Chandra Gjorde den sista uppdateringen
https://www.facebook.com/search/top/?q=Jaime+Chandra&init=public

Dessa länkar visar vilka som står bakom pyramiden.

Jag uppskattar källor som inte är erkända feminister. Dessa har en förmåga att anpassa statistiken så att det passar en själv bäst. Inte så konstigt alls egentligen.
Kan du inte hitta mer och bättre statistik som visar på att "din pyramid" bygger på någon hyffsat seriös forskning?
 
harry73
B Byggdjuret skrev:
De flesta människor behöver inte se en pyramid för att veta att det finns problem med att kvinnor utsätts för sexuella övergrepp.
Nu var pyramidens funktion inte heller att övertyga människor om att övergrepp är dåliga, men att illustrera hur grabbig beteende och 'roliga' skämt i botten ökar acceptansen för värre beteende, som i sin tur ökar acceptansen för ännu värre beteende med grova övergrepp högst uppe.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Så vitt jag vet så överklagade väl advokaten "domen" direkt?

[länk]

Och att han "kommer tillbaka i rutan" är ju upp till han själv då han, så vitt jag vet, valde att själv sluta när det stormade som värst (då han mentalt inte orkade med).. dvs han blev inte "sparkad".
Tja. nånting säger mig att Kronér kommer att "vinna" igen. Ibland får jag för mig att den advokaten älskar att synas i media. Kanske som Leif Silbersky... Han älskar mer att synas i rampljuset än att egentligen "vinna" Så det är en perfekt advokat om du vill ha en väldigt osäker utgång...
 
harry73 harry73 skrev:
Nu var pyramidens funktion inte heller att övertyga människor om att övergrepp är dåliga, men att illustrera hur grabbig beteende och 'roliga' skämt i botten ökar acceptansen för värre beteende, som i sin tur ökar acceptansen för ännu värre beteende med grova övergrepp högst uppe.
Redan där inser man att pyramiden inte stämmer... Allting faller på sin egen orimlighet.
Sen kanske det inte är det bästa sättet att presentera en pyramid för att lösa ett allvarligt problem. Varför skulle acceptansen att kunna våldta någon för att man kan skämta om det?
Med tanke på att det är ganska vanligt att skämta om grabbiga saker. Hur många av dessa kommer bli våldtäktsmän? Jag antar att du aldrig dragit ett opassande skämt eller kanske sagt något olämpligt om ett våldtäktsoffer? Jag har säkerligen gjort det. Men jag är inte närmare att våldta någon ändå. Inte nånting. Jag är övertygad om att du inte heller känner att du är ett dugg närmare att bli våldtäktsman. Du och jag skulle aldrig få för oss att våldta en kvinna.
 
B Byggdjuret skrev:
Tja. nånting säger mig att Kronér kommer att "vinna" igen. Ibland får jag för mig att den advokaten älskar att synas i media. Kanske som Leif Silbersky... Han älskar mer att synas i rampljuset än att egentligen "vinna" Så det är en perfekt advokat om du vill ha en väldigt osäker utgång...
Jag, personligen, tycker att just "Kronerfallet" är mucho skumt över lag.. så jag bryr mig egentligen inte nämnvärt om vad advokaten (eller kvinnan bakom advokaten) gör eller inte..

Men jag vet bara att jag läste "det" i tidningen samma dag som han blev "friad" och tyckte det var värt att belysas i denna tråd (som ändå handlade om att han blev just friad..).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.