Jajamen, det blev helt superbt! Riggade upp lasern, krysset i mitten, sen dit med skivan, markerade från sidan med en penna precis i krysset sen var det bara att borra sig igenom.

Kändes lite småsmart. Att köpa en "Hole in one" för en privatperson kändes overkill men sen kom jag på denna idé och den funkade bra. Döden för "Hole in One"?

Idag får jag nog pris för den smartaste idén för idag på Byggahus!
 
Det finns inget nobelpris inom byggbranschen?
 
Smart idé men deja-vú, det var nån annan som nämnde den för nån månad sen här i detta forum :)
 
importensketsig skrev:
Smart idé men deja-vú, det var nån annan som nämnde den för nån månad sen här i detta forum :)
Aldrig får man vara glad...Glädjedödare där. Tröstar mig med att jag inte tidigare läst om detta.
 
Mikael_L
Om det är flera dosor bakom skivan då...?
Måste man ha flera lasrar då. Eller blir det att sätta upp och ta ner skivan flera ggr. :rolleyes:
 
Flera dosor löste jag med att helt enkelt ta dosa för dosa och märka ut. Funkade bra...:)

Fast din idé om fler lasrar gillar jag, man kan aldrig ha för många prylar vet du ju!
 
Sedan kan man ju köpa Biltemas Hole-in-one-kopia för under 300 pix och därmed få möjligheten att kunna sätta en dröse dosor i ett svep. Biltemas variant är identisk med originalet.
 
håller med att biltemas hole in one är samma som orginalet . enda som skijer är nyansen på färgen på sökarna

har en av varje
 
brunolundh skrev:jag använder denna!

PLS2 köpt på swedol.
[länk]

Jag hittade den inte på swedols hemsida, kommer du ihåg vad den kostade?
Pulsfunktionen är nog inte så dum. Då borde den kunna bli användbar till lite utomhusarbete som att väga av altan eller en grund. Tillsammans med någon mottagare alltså.
Hej Mikael!

Konstigt hittar den inte heller. men den finns i katalogen!
2995:- kostar den iallafall ex. moms
 
Idag kom den! Dewalt 087K laserliner.

Något försenad men de hade försökt köra ut den när jag inte var hemma. Det är draget 1370 SEK på kortet. (blev billigare än vad som först reserverades på kontot). Ingen moms elller tull betald när jag hämtade ut paketet. Någon som vet om det kommer senare?

Det finns inget tullbeslut eller liknande på eller i paketet.

Den fungerar som den ska det jag hunnit testa den :) Lasern uppfattar jag som mycket stark till skillnad mot de konsumentprodukter jag tittat på. Den ritar t.o.m. taklinjen en bit bakom sin egen placering vilket kan ha sina fördelar ibland. Och framför allt, lasern är skyddad av en glasskiva vilket gör att den kommer att fungera ypperligt även om det är lite skitiga jobb man gör.
 
Cheesus skrev:
man kan aldrig ha för många prylar vet du ju!
Köp en Hole in one då.
 
Lol! =)
 
Hej

Här finns en del olika lasertrådar men inga dagsfärska. Jag är ute efter en laser som kan mer än min enkla black o decker den äldre typen av BDL230S som bara kan ge ett vågrätt streck när man hänger den på en vägg typ. Jag har iofs använt den för att markera ut plintar och lite annat. Men en korslaser med stativ (och ev en stång i framtiden) känns mer användbart och gärna möjlighet att använda den ute exempelvis för alltanbygge eller att ta ut höjder för platläggning på tomten rent amatörmässigt men i alla fall . Är det någon som har några allternativ mellan exempelvis Stanleys (Harald Nyborg 888:) eller tamolinnern III (Jula 1699:) Det finns ju leica lino eller ILM-XT med mottagare men över 4000:- för en glad amatör. Känns som det är ett stort hopp. Kom med tips och era tankar på vad ni har valt, vill ju ha mesta möjliga för en vettig peng ska ju gå att motivera där hemma...
Den här verkar ju riktigt trevlig! Undrar bara vad det blir för pris på den "over there"?
http://www.cstberger.com/WhatsNew/PressRelease/XLP34.htm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.