Jag blev i alla fall rätt omgående av med min stege som hängde just på garageväggen. Klurigt nog snoddes bara den ena halvan så jag misstänker att den användes just till ett inbrott via någons balkong i någon annan del av samhället. Känns sådär, dels att bli av med den och dels att den sannolikt sabbade någon annans dag. Lås fast den, helt klart.

Jag funderar på att borra ett hål i väggen in till garagets insida och använda en vajerögla runt stegen på utsidan och sedan låsa fast vajern med en löstagbar sprint på garagets insida. Borde då slippa slåss med ett ihopfruset hänglås på vintern.
 
D09
En synligt fastkedjad stege bör ge tjuven en indikation på att antingen skita i stegen eller ha med sig verktyg för att ta den.

En snyggt dold vajer etc som löper någon meter hjälper tjuven att göra en pinsam vurpa med stegen i högsta hugg. Två såna missar till på vägen så ger tjuven upp. Koppla vajern till ett larm

Knäck tjuvens moral 😇

Japp. Har kollat på " ensam hemma 1,2,3 " nyligen med grabben.
 
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Micro skrev:
Det stämmer...Men dom som blir drabbade av mycket inbrott runt sina hus eller blir av med dyra stegar flera ggr. tar nog risken och låser sina i alla fall.
Jag har ännu inte låst mina stegar men där jag bor är vi ännu skonade från dom som inte kan skilja på ditt och mitt , om jag hörde om en massa inbrott i trakten där dom just använt stegar för att ta sig in , då skulle jag också låsa mina.
Du har såklart helt rätt. Men jag tänkte att det kan vara bra att ha med livräddaraspekten i ekvationen när man bestämmer om/hur man ska stöldskydda stegen.

Mina stegar är inte fastlåsta, men om de skulle försvinna flera gånger, eller användas till bus, så skulle jag antagligen låsa fast dem.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.