1 123abc skrev:
Varför det?
Det är lätt att ta fel nyckel framförallt till något man sällan använder nyckel till.
Det är inte ovanligt ute hos kunder.
Var väl hemma hos TS nu? Och skämsmössan tar jag själv på mig lite titt som tätt. Lite otur när man tänker bara..
 
  • Gilla
marijons och 1 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Har du på dig skämsmössan nu?
Det gick inte att klistra in skämsapan här, men det känns lite så. :D
 
K kioskdavid skrev:
Kan det vara någon som smörjde låsen för ett tag sedan ? Har sett husmorstips om att använda matolja o dylikt. Skulle även kunna vara något rengöringsmedel som runnit ini låsen som klibbar fast dem.
Nädu. Jag använde svindyr låsspray från Certego.
Larsa Larsa skrev:
Var väl hemma hos TS nu? Och skämsmössan tar jag själv på mig lite titt som tätt. Lite otur när man tänker bara..
 
Larsa Larsa skrev:
Var väl hemma hos TS nu? Och skämsmössan tar jag själv på mig lite titt som tätt. Lite otur när man tänker bara..
Exakt. Jajaja.
 
O Oaken skrev:
Den första nyckeln ser ut att vara en sån som går till plupparna på tvätt-tidbokningstavlor.
Ah, så är det nog. Då var den gåtan löst också :)
 
  • Gilla
Oaken
  • Laddar…
M marijons skrev:
Ok problemet är löst - det var fel nyckel. så här ser rätt nykel ut. Tydligen fungerar även de gamla nycklarna till hurtsarna på jobbet, omän bara ytterst sällan. Tur det iofs. Tack för hjälpen!
Det är lätt hänt och man vet aldrig. Jag hade fönsterlås med två olika nycklar på kontoret. Ibland kärvade låsen på riktigt och ibland var det bara fel nyckel. Det gick inte att känna skillnaden på kärvande lås och fel nyckel. Man stod där och bytte nyckel fram och tillbaka, lite som när man sätter i en USB-sladd och måste vända på den två gånger innan det blir rätt.
 
  • Gilla
marijons och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.