RilleRock
miksil skrev:
Låter bra.

När jag var i kontakt med Svensk larmcentral så krävde de
"installationen till oss ska ske av en godkänd larminstallatör".

Kollade vad en larminstallatör skulle ha för att inte göra något alls (mer än att titta på ett redan installerat larm och skriva ett papper) och det var ca 2000 kr.
Installatören "bör" ta ut en ny Sia/Contact ID larmkod från larmcentralen, programmera upp centralen samt testa av förbindelsen så alla dina karaktärer kommer in korrekt.
Bara skriva på ett papper hjälper inte kunden så mycket.
 
M
RilleRock skrev:
Installatören "bör" ta ut en ny Sia/Contact ID larmkod från larmcentralen, programmera upp centralen samt testa av förbindelsen så alla dina karaktärer kommer in korrekt.
Bara skriva på ett papper hjälper inte kunden så mycket.
Möjligt. Nu hade jag ingen lust att betala 2000 kr för "ingenting" så jag använde mig av en larmcentral som tillät mig att själv göra jobbet. Tog 2 minuter att lägga in en SIA-kod. Sen triggade jag de olika larmen och kollade med larmcentralen att de kom fram ordentligt.
 
RilleRock
Skönt det löste sig för den händige :)
 
Miksil, lagom fin bump av tråd men vilken larmcentral lyckades du ansluta till? Skall göra samma sak själv tänkte jag.
 
M
alefel skrev:
Miksil, lagom fin bump av tråd men vilken larmcentral lyckades du ansluta till? Skall göra samma sak själv tänkte jag.
Falck.

Otroligt nöjd med dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.