fredstu skrev:
Om man har ett trådlöst larm,så går det att störa ut detta..
Troligtvis inget som knarkarna sysslar med och vi som inte har konst för tusentals kronor på väggarna klarar oss alldeles utmärkt med ett "amatörlarm" tror jag.
När man pratar larm med folk så spårar det lätt ur och det kan misstänkas att det finns en inbrottsliga som i flera år har funderat på det smartaste sättet att göra inbrott i just ditt hus.
Dags att vakna.

Jag köpte en sats från www.alarmera.se och tycker det funkar fint.
Har nummersändare till mobilen, liten kodpanel (trådbunden för att få belysning) i hallen och ett par strategiskt placerade IR sensorer. Har provat att göra "inbrott" hemma och det går helt enkelt inte....
 
Bara hoppas att du inte stänger av mobiltelefonen på semestern då,lite tråkigt att ha 30 meddelanden på mobilsvaret....
 
Lugn. Kan programera in 4 telefonnummer....
Har bror, svåger och föräldrar.
 
Och du är inte mer rädd om dem, än att du skickar in dem i ett mörkt hus med ett okänt antal påtända, desperata och beväpnade (?) inbrottstjuvar....
Eller är jag cynisk här ??

Känns bättre med en professionell väktare, han är iallafall förberedd på vad som kan vänta honom där...
 
Min bror har två dobberman som han i stort sett alltid har med sig.... ;D

Den proffisionelle väktaren tror jag väntar på polis om det rör sig om beväpnade påtända inbrottstjuvar.
Nu är vi där igen med våldsfobi.
Om en påtänd, labil knarkare som går på rehypnol vill in i ditt hus och sno grejer kan han ju lika gärna slå ner dig vid brevlådan. Kanppast är Falck där och hjälper dig då....
Mitt larm har inte jag för att fånga inbrottstjuvar utan för att avskräcka och ge mig trygghet när jag inte är hemma. Jag VET att ingen har varit där inne...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.