Jo_W skrev:
Kapar också tråden lite, har en äldre version av 1864. Nu funderar jag på om jag kan plocka ut info via antingen it-100 eller en envisalink, vill ha infon för att göra hemmet smartare med z-wave produkter läsa av detektorerna tända och släcka vissa lampor vid olika tider och status på larmet. Finns det begränsningar iom att jag har en äldre version av centralkort?
Det är ett 1864 du har då och inte 864?

Vad jag kan komma på är det endast pclink -> sms som är ändrat mellan 4.2 och 4.5, aldrig testat it100/envisalink, pgm och temp löser de problem jag ställs inför :)
 
Jag skickade en beställning på en envisalink3 så får vi se hur det slutar:) Blir det som jag hoppas så kan jag integrera larmet med en z-wave vera lite och använda pir och larmstatus för viss styrning, sedan hoppas jag på att kunna få mail/sms vid larm då den inbyggda uppringaren inte är särskilt kul...är ganska säker på att det är ett 1864 jag har tror det var kanske 4-5 år sedan jag skruvade dit det.
 
Det här funderar jag på att beställa nu idag.

Skall försöka få in 2 expansionskort i befintligt kabinett. Det tredje i ett annat rum.
Magnetsensorer köper jag från Kjell&Co.
Batteri och strömadapter köper jag hemma också och kablage har jag redan köpt från Kjell&Co.

Är det något viktigt jag missat?
Jag har funderat på en keypad (4knappars)
Kan ni se något bra användningsområde för det?
Eller en extra panel i master-bedroom?


 
Redigerat:
Vet nån om den där TL260gs funkar i Sverige?
 
Det hoppas jag. Frekvenserna som vi använder - 900 och 1800 - täcker den i alla fall.
 
Någon som har feedback på min lista?
 
Ser bra ut, ser att du inte tänkt köra något trådlöst, men ev skulle jag köpt rfk5500 i Svedala, tillgängligheten är bättre då. Annars måste du beställa allt trådlöst från usa.
 
Casca skrev:
Ser bra ut, ser att du inte tänkt köra något trådlöst, men ev skulle jag köpt rfk5500 i Svedala, tillgängligheten är bättre då. Annars måste du beställa allt trådlöst från usa.
Ok, vad är priset på RFK5500 i Svedala?
 
2174+25% enl katalogen minus ev rabatt
 
Casca skrev:
2174+25% enl katalogen minus ev rabatt
Ok, ca det dubbla då alltså.. Men du har en poäng :S
 
Casca, funkar det bra att köra en svensk rfk mot ett amerikanskt "moderkort"?
Tänker på språk osv
 
Språket sitter i knappsatsen så det bör inte bli problem
 
Casca skrev:
Tl265 kör Ethernet och gprs, ett andranummer över hederlig telekabel så har du hängslen och dubbel livrem :)
Måste det inte vara TL265GS för att den skall köra GPRS också?
Fungerar TL265GS på annat än Alexor?
Jag försökte beställa en TL260GS-USA från HomeSecurityStore, men de menar att den bara fungerar i USA. Stämmer det?

Är det någon som har testat i Sverige?
Har blivit en långkörare nu, beställningen :)

Den sista pusselbiten är kommunikation över både gprs och ethernet. Kan någon hjälpa?
 
Någon?
 
Dubbelkollade lite snabbt, du har rätt i att 265 är till alexor 260 till powerserien, ber om ursäkt om jag misslett dig inte min mening.

tl260gs är den med eth+gprs och funktionen att skicka sms om man har ett nyare moderkort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.