Köpte larm från www.larmtorget.se funkade fint, fick grejerna på några dagar. Gillar att det bara kostar 69:-/månad att ha Securitas dekalen. Om man köpt deras egna anläggning kostar motsvarande tjänst 129:-/m, konstigt?

Visst blir varje utryckning dyr, falsklarm blir det säkert. Men man kan ju välja om de skall rycka ut 20-30 min efter ett larm eller ej och spika igen rutan en ev. pundare gått igenom.

När hörde någon talas om att väktare gripit en villatjuv senast?

Mest effekt har nog 126 dB sirenen och nyfikna grannar :)
 
Falsklarm = en detektor larmar när ingen är hemma
Obefogat larm= mågon glömmer att larmet är på och går in

jag har förmig att alla som har fria ryck har en liten klasul tex att max 2 per år / eller att dom måste finna någon obehörig på plats för att det ska gälla .

det finns desstom andra alternativ till directen och sectors larmmottagare
T ex Securitas larmcental skall inte förväxlas med Securitas direct eller Aroundo
dom tar ca 150 :- / månaden för larmmotagning och utryckningsberedskap.

och man kan dessutom säga till larmcentalen som larmen skickas till att dom alltid skall ringa dig när det går ett larm för att höra om dom ska åka ut det kan ju vara så att det är barnen eller frugan som startat larmet eller så är man själv i närheten så då har man sparat 1200:-

 
Harre skrev:
Kan man ansluta till Lövsta Larmcentral privat?
Har mitt larm kopplat dit idag men jag får fakturan från min larminstallatör årligen (Betalar 2100 kr/år)  :-/.
Kan jag säga upp detta och ta kontakt med Lövsta själv?  :)
Svaret är nej. Lövestad larmcentral är en godkänd larmcentral. I kriterierna för att vara en godkänd sådan är bla. att endast av polismyndighet godkänd installatör kopplar upp larm mot dem.
MEN, din lokala installatör kan koppla ditt larm mot dem, säkert till en rimlig kostnad.

/johan west larm i borås
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.