Detta erbjudande har TL Detect hos flera olika ÅF nu:

Engångsavgift 375kr och sedan 279kr/mån x 24 mån för ett larm med väktartjänst från G4S.
Fria utryckningar.
Centralenhet, med inbyggd GSM-sändare
Inomhussiren
Tre rörelsedetektorer
En dörrmagnet
En manöverpanel
En fjärrkontroll

Exempel på ÅF: http://www.hemverket.se/article.php?artid=d56d440b6d67d65466ff0db354c3963224e6e3f8

Finns appar att styra larmet med, eller via sms. Efter 24 mån äger man larmet och kan hoppa över väktartjänsten.

Är det någon som har larmet och kan dela med sig av erfarenheter?? Min spontana uppfattning är att det verkar vara ett väldigt bra erbjudande om man kan tänka sig väktartjänsten då.
 
gluecifer skrev:
Detta erbjudande har TL Detect hos flera olika ÅF nu:

Engångsavgift 375kr och sedan 279kr/mån x 24 mån för ett larm med väktartjänst från G4S.
Fria utryckningar.
Centralenhet, med inbyggd GSM-sändare
Inomhussiren
Tre rörelsedetektorer
En dörrmagnet
En manöverpanel
En fjärrkontroll

Exempel på ÅF: [länk]

Finns appar att styra larmet med, eller via sms. Efter 24 mån äger man larmet och kan hoppa över väktartjänsten.

Är det någon som har larmet och kan dela med sig av erfarenheter?? Min spontana uppfattning är att det verkar vara ett väldigt bra erbjudande om man kan tänka sig väktartjänsten då.
Ingen som har koll på detta erbjudande, eller som kan förklara varför larmet nästan är gratis?
Väktartjänsten på 279kr/mån - det är väl ungefär vad det kostar, så jag ser inte att TL Detect tjänar så mkt?
 
Spontant tycker jag att det saknas en del såsom extra fjärrkontroll(er) beroende på hur många ni är som kan tänkas behöva sådana, dessutom kanske ett par rökdetektorer, ytterligare dörrmagneter etc. så kostnaden drar nog iväg utöver vad som anges.
Vad händer efter avtalstiden, kan du programmera om centralenheten så det styr larm till annan än G4S, det är ju viktigt om du ska ta dig ur väktartjänsten?
Du kanske vill styra larm till egen alternativt andra mobiler.
Grotta vidare och tänk igenom just era behov och om möjligt kolla vad extra utrustning kostar.
 
Nusnäs skrev:
Spontant tycker jag att det saknas en del såsom extra fjärrkontroll(er) beroende på hur många ni är som kan tänkas behöva sådana, dessutom kanske ett par rökdetektorer, ytterligare dörrmagneter etc. så kostnaden drar nog iväg utöver vad som anges.
Vad händer efter avtalstiden, kan du programmera om centralenheten så det styr larm till annan än G4S, det är ju viktigt om du ska ta dig ur väktartjänsten?
Du kanske vill styra larm till egen alternativt andra mobiler.
Grotta vidare och tänk igenom just era behov och om möjligt kolla vad extra utrustning kostar.
Som i alla larmpaket följer inte alla delar med, men de är inte särskilt dyra att köpa till. Jag tycker grundutbudet är helt ok.
Och ja, man äger larmet och efter 24mån med väktartjänst kan man programmera in sina egna telnr istället.
Som jag ser det kostar larmet 375kr + väktartjänst 279kr x 24 mån. Jag letar efter "hakar" men hittar ingen...???
 
Ni som kan lite om larm, kan ni ha nån kommentar tro?

Engångsavgift 375kr och sedan 279kr/mån x 24 mån för ett larm med väktartjänst från G4S.
Fria utryckningar.
Centralenhet, med inbyggd GSM-sändare
Inomhussiren
Tre rörelsedetektorer
En dörrmagnet
En manöverpanel
En fjärrkontroll

Är det överkomligt, dyrt, dåligt, bra? Vad kostar motsvarande om man köper larm+delarna löst UTAN väktartjänst på andra ställen?
 
Ja, det såg ju inte så lovande ut! Men förutom att säkerställa att det just INTE är ett "leksakslarm" är att, som någon påpekade tidigare, förvissa sig om att utrustningen man installerat fungerar att kopplas upp mot valfri larmcentral efter avtalets utgång och man då också faktiskt äger utrustningen.
 
kolla upp allt noga innan du handlar. Jag köpte larm därifrån fast ett annat paket, och påtalade specifikt min dåliga mobiltäckning för att vara helt säker på att larmet skulle fungera. Det skulle inte vara nåt problem lovade de men de "glömde" nämna att de endast körde med Telenor som operatör , som inte finns överhuvudtaget där jag bor. Vid kontakt med kundtjänst så blev jag erbjuden att köpa till en del som var nästan lika dyr som hela larmet för att det skulle fungera... Kundtjänsten var väl inte den bästa, milt utttryckt och det slutade med att jag skickade tillbaka hela klabbet. Nästa larm kommer inte från TL det är en sak som är säker ;-)
 
Ok, tack för infon! Det där med endast Telenor fick jag nog höra när jag pratade med kundtjänst...om jag minns rätt.

Som vanligt alltså, är det för billigt för att vara riktigt bra. Kan man aldrig hamna på såna kanonerbjudanden och verkligen få en bra produkt, den ekvationen verkar inte finnas ??
 
Jag tycker inte 7071:- är speciellt billigt. Det förutsätter ju dessutom att du säger upp väktartjänsten efter 2 år, är det då värt att betala för den överhuvudtaget?

Jag var i samma sits som du för nån månad sen och kom fram till att jag nog inte vill ha ett (i längden) dyrt abonnemang. Det verkar ju dessutom som om det funkar lite si och så med väktarutryckningar hos de flesta bolag (tänker särskilt på Securitas Direct som verkar helt värdelösa om man söker lite).

Så min slutsats blev att jag köper hellre larmet direkt och skiter i väktarutryckningar. Egentligen är det ju klistermärkena/skyltarna som oftast skrämmer bort bovarna. Så jag köpte ett Visonic-larm av Trygga Hem, snarlikt det paketet du funderat på (dock ej GSM). De har en bra deal på "demolarm" just nu:

http://villaagarna.tryggahem.se/fyndhornan/th5000-pro-demopaket.html

Jag köpte även till en rörelsedetektor samt manöverpanel:

http://villaagarna.tryggahem.se/larmtillbehor/th5000-pro/tillbehorspaket-th5000-pro-th7000.html

Summa 3500:-.
 
Kolla vilka krav Ditt försäkringsbolag har på ditt hus tex om alla dörrar måste vara sep larmade med magnet eller om en rörelsedecka räcker.
Du vill väl ha någon rabatt på din självrisk vid tex inbrott

Kolla om du får betala om utryckningen är orsakad av oavsiktligt larmade larm / falsklarm
Och i såna fall hur många för det brukar vara begränsat om det tillåts och kan bli dyrt.

Jag tycker att man ska ha med brandlarm i anläggningen och kolla vad försäkringsbolaget kräver då.

Sen utreder man just nu om GSM larm ska vara godkänt i framtiden eller om det kommer att ges någon rabatt på självrisker då man mycket enkelt kan köpa en stör sändare som blockera LARMET FRÅN ATT NÅ MASTEN OCH SKICKA IVÄG LARMET TRÅDLÖST.

Det görs hundratals inbrott på larmade anläggningar på detta vis och antalet stiger hela tiden.
 
är en stark förespråkare av att köpa "fria" larm då jag upplever väktartjänsten som meningslös. I detta fallet när man äger larmet efter 2 år, så kan man ju dock se det som en form av avbetalning.

kontrollera så att larmet har 868 MHz och inte 400 som är den gamla(skulle dock bli förvånad om det inte är det).

Vad är det för märke på det? svårt att säga om det är bra eller dåligt utan att veta det.

Sen kan jag tycka att en magnet och en kontroll är för snålt.
 
esox71 skrev:
Jag tycker inte 7071:- är speciellt billigt. Det förutsätter ju dessutom att du säger upp väktartjänsten efter 2 år, är det då värt att betala för den överhuvudtaget?
Men du betalar inte 7071 kr för bara larmet. Under 24 månader får du ju även fria väktarutryckningar.

Som alla "försäkringar" är det dyrt om du inte behöver använda dom. Men ett uteblivet inbrott när du är på mallis kan ju vara värt en krona eller två. Har du otur och får ett inbrott när du är på mallis så kan det även vara värt en slant att slippa avbryta semestern när väktaren kan spika rutan åt dig.

Så ser man det som en avbetalningsplan för bara larmet så är det nog dyrt. Men det ingår mer än bara ett larm på avbetalning.
 
zenobia skrev:
Men du betalar inte 7071 kr för bara larmet. Under 24 månader får du ju även fria väktarutryckningar.

Som alla "försäkringar" är det dyrt om du inte behöver använda dom. Men ett uteblivet inbrott när du är på mallis kan ju vara värt en krona eller två. Har du otur och får ett inbrott när du är på mallis så kan det även vara värt en slant att slippa avbryta semestern när väktaren kan spika rutan åt dig.

Så ser man det som en avbetalningsplan för bara larmet så är det nog dyrt. Men det ingår mer än bara ett larm på avbetalning.
Jo i mina ögon kostar larmet 7071:-. Läs mitt inlägg igen, jag värderar "fria väktarutryckningar" till runt 0:-.

Men vi kan vända på det. Antag att du behåller ditt larm i 20 år varav de 2 första åren är med väktarutryckningar. Alltså 10% av larmets livslängd är det kopplat till en larmcentral. Ganska kassa odds på att tjuven skulle bryta sig in under just de åren.
 
Elintresserad skrev:
Sen utreder man just nu om GSM larm ska vara godkänt i framtiden eller om det kommer att ges någon rabatt på självrisker då man mycket enkelt kan köpa en stör sändare som blockera LARMET FRÅN ATT NÅ MASTEN OCH SKICKA IVÄG LARMET TRÅDLÖST.

Det görs hundratals inbrott på larmade anläggningar på detta vis och antalet stiger hela tiden.
Av ren nyfikenhet, var kan jag läsa mer om ifall det skall vara godkänt i framtiden?
Har själv letat info om det förekommer inbrott med störsändare, men kunde bara hitta ett fåtal notiser om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.