drx: kan hända att du har en äldre modell/version av deckaren?
hoppas du klagat hos securitas

Mvh
Andreas
 
Jag har inga problem med mina däckare , kör personligen med husdjursdäckare ,men jag vet folk som har fel på sina och har kontaktat Securitas åtskilliga gånger.
 
Det blir en väldigt stor skillnad i pris då det kommer upp i många larmpunkter.

När jag gjort familj och vänners villor så har det handlat om från 20 till 40 larmpunkter med allt larmat. Törs inte nästan tänka på vad det skulle kosta trådlöst.
Sen så har de inte velat ha fula trådlösa magneter på fönstren och dörrarna. Jo det går att göra det snyggt med infällt och trådlösa sändare, men då blir det mer utrustning.

Någon har ett kombilarm, men då är mottagaren bara för fjärrkontrollen, att kunna larma av garage och öppna porten.

Inte skulle de vilja sitta i 100år och betala ett par hundra kr. för två larmpunkter utan att kunna byta central eller väktare fall de skulle bli missnöjda.

Det du kan tänka på när du skall renovera.
Vill du ha in något driftlarm, så dra ett rör dit från där larmcentral skall sitta.
Vill du ha fuktsensor, t.ex. bakom diskm. eller panna dra ett rör dit.
Vill du kunna veta fall jordfelsbrytaren löst ut när du inte är hemma
så dra ett rör till jordfelsbrytaren.
Vill du ha ett par branddetektorer.
Tele skall till larmcentralen, först.
Glöm ej bort utomhussirenerna.
Vill du kunna sätta på larmet eller olika delar och se fall de är på eller av t.ex. från sovrummet.
Hur skall larmet vara?
Totalt skalskydd?
Finns det annat som garage eller gäststuga som skall larmas.

Vid köp av larm utomlands tänk då på att det inte är på svenska.
De flesta trådbundna detektorer av olika märken går att använda, så man kan ha ett husdjur som väger mer än 15kg.
 
Jag har köpt ett larm av en lokal firma men det är samma som man kan köpa genom villaägarnas. Det är trådlöst men man kan t.ex. koppla flera trådbundna magnetkontakter till en trådlös magnetkontakt. I källaren har jag kontakter på pannrumsdörr (möjlig ingån via garaget) kopplat till trådlös kontakt på källardörren som "säder" till larmcentralen på markvåningen. På det sättet kan man dra tråd mella larmpunkter nära varandra och sedan sända vidare trådlöst.

Dessutom finns div. reläutgångar som kan styras från fjärrkontrollen. Bl.a. så används samma fjärr för att larma av, öppna garageporten m.m. ~5500.- förr två IR och två trådlösa magenetkontakter. Kompletterat med lite magnetkontakter från Clas Ohlson för några tior.
 
Hej varför magneter från clas i sjön, dessa kan man ju lura med en annan magnet då dessa ej är " parade "
clas säljer de magneter som ej klarat tillverkarens tester, och klassas lägre.
mvh// Göran
 
I princip alla magnetkontakter är "vanliga" dvs går att lägga en annan magnet bredvid (med polariteten på samma håll), förspända magetkontakter används mycket lite, i princip endast i högsäkerhetsapplikationer. Sen tror jag ju inte att CO´s magneter håller högsta kvalitet, men det är ju en annan sak !
 
Dom "utökade" magnetkontakterna sitter på t.ex. dörr mellan garage och källare där man måste gå igenom väggen eller förbi en IR-detektor för att komma fram. Jag tyckte det räckte med CO i det fallet.

Till saken hör att jag har en mycket mörkrädd fru. Hon känner sig tryggare med dörrarna larmade i "hemmaläge". Jag hade förmodligen inte larmat dom punkterna alls om jag hade varit själv. Jag har rusat ut ett antal mornar med larmet tjutande efter mig ;D ;D
 
Jag bor i ett 2 plans hus norr om Stockholm. Och jag har valt SectorAlarm för mitt trådlösa larm. Jag tycker att dom var bäst för mina larm krav,

Jag har haft det i ca 1 år och har inga som helst klagomål negativa erfarenheter.

Man kan bygga ut med olika funktioner när man kännar för det.

;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.