Om man kan vänta någon månad till så kommer Galaxy Flex.. som kommer ligga i prisklass som ett Teletec Power 1616 paket. Fördelen är att Flex kommer att ha funktionerna som man finner i G3D men i storlek som en G2

Och frallan74.. såklart G2an fixade inte de nä.. Tänkte på G3an för den biten

Tänk också på att en Galaxy från exempelvis England inte har stöd för svenska i menyerna, och det går inte att byta då dessa inte ligger i mappen som på Power, och det går inte på annat sätt än att ADI flashar om centralen, vilket de inte gör.
Det går inte heller att byta Prom själv då dessa är hårdkodare för varje central.
 
Redigerat:
O är de nu inte ett måste med auto tillkoppling utan du kan tänka dig att larma på manuellt, så finns de ju ett par larm o välja på.. Power serien är ju ett bra o billigt alternativ, anledningen till att jag har valt Galaxy är för att jag jobbar mest med den o har möjligheterna..
Har testat ett gäng olika larm hemma, har haft.. Power 864, Bosch Easy, o nu e de G3D'n som sitter uppe.. O den lär nog få stanna, om det inte dyker upp något som måste testas.. =)
 
Hej

Det är nästan ett "måste" med autotillslag, lär glömma garaget, och det vill jag gärna ha larmat under natten.

Vart kan man hitta G3D-48 till bra pris? DIY Burglar Alarms verkar inte ha det. Hittar inte heller Teletec på DIY Alarms sida. Ang. avsaknad av svenska så stör det mig inte så mycket. Dock så "bör" larmet vara hyffsat enkelt att programera, fick intrycket att galaxyn var "konsumentvänlig" i det avsendet.

/ Opz99
 
Autotillslag på hela garagesektionen kan du ha på alla larm, även DSC/Teletec - Det som kallas för Teletec i Sverige heter egentligen DSC, då blir det lättare att hitta på diy forumet.
 
J
securitywarehouse.co.uk har Galaxy GD3-48 (och en något rörig hemsida)

Tänk dock på att priserna är ex VAT
 
klarar man sig utan svenskan så kan man ta DSC prylar från USA. Det man då måste se upp med är att deras radiosystem inte funkar ihop med prylar som säljs i sverige.
Trådbundna komponenter är samma och priserna är millt sagt lite bättre där borta
 
F
frallan74 skrev:
Jag kör ett Galaxy G3D-520 hemma, ska de va så ska de va ;)
Visst kan man köra auto tillkopplingar på områden även med Teletec, gäller bara att planera..
De e samma sak med Galaxyn, jag kör autopåslag av ett område,,funkar klockrent..
Opz99, har du ett 16+ hemma så är de kört har jag för mig, den har ingen timer...
Den har inga områden heller, men det finns kanske en lösning med delpåslag,,,,
Jag kan inte ett skit om larm men vi har ett Galaxy 16+ och har huset och garaget separerade. Huset på A och Garaget på B. Inget auto
 
Jambalaya skrev:
securitywarehouse.co.uk har Galaxy GD3-48 (och en något rörig hemsida)

Tänk dock på att priserna är ex VAT
Perfekt, inte så blödigt. Tack för hjälpen. Ska även kolla in DSC innan jag bestämmer mig.

/ Opz99
 
mrfrenzy skrev:
Autotillslag på hela garagesektionen kan du ha på alla larm, även DSC/Teletec - Det som kallas för Teletec i Sverige heter egentligen DSC, då blir det lättare att hitta på diy forumet.

Teletec är ÅF, DSC kallas väl för Power i Sverige ;)

DSC tillverkar eller tillverkade även Securitas TAC 4000 o 5000 en gång i tiden, finns att köpa som Maxsys hos teletec...
Så för den som råkar ha en tac 4 eller 5000 anl hemma, så fixa ett prom till en maxsys, så låser ni upp den från Sec...kan behövas en ny map oxå... men men..

Som sagt bara en parantes...hehe

Lycka till i djungeln, för de finns lika många tyckare som larm ägare =)
 
Redigerat:
Rätt, Teletec är generalagenten för DSC´s produkter i Norden. Power larmen kallas lite slarvigt för teleteclarm eller helt enkelt power mm.. Produkten heter DSC PowerSeries 1XXX på alla marknader
 
Billiga o stabila larm är det iaf...ser man bara till o sköta dem så är de ju ännu bättre... =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.