Köp en ny säkerhetsdörr, ni slipper inbrott och den stoppar ljud från trapphuset. Lätt värt pengarna.
 
T toolman77 skrev:
Köp en ny säkerhetsdörr, ni slipper inbrott och den stoppar ljud från trapphuset. Lätt värt pengarna.
Jag kan hålla med om fördelarna med en säkerhetsdörr men TS anger specifikt att de vill slippa byta ut dörren och vill komma billigt undan.
 
  • Gilla
Zahne
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Jag kan hålla med om fördelarna med en säkerhetsdörr men TS anger specifikt att de vill slippa byta ut dörren och vill komma billigt undan.
Hur billigt är det att få inbrott för att dörren är bristfälligt lagad?
 
T toolman77 skrev:
Hur billigt är det att få inbrott för att dörren är bristfälligt lagad?
Då det finns ett extralås (131B7 eller motsvarande) monterat i dörren som är oberört av uppbrytningen så behövs nog mest en igenhållande funktion.
Jag är inte orolig för för en bristfällig lagning, anledningen att jag postade ett längre säkerhetsslutbleck är för att när det fälls in så täcker det eventuella skador men det går egentligen lika bra att använda ett L-järn (slutbleck) som även det täcker skador i karmen.
Det enda jag ur modern synpunkt skulle invända mot det befintliga tillhållarlåset är nyckelskylten där nyare genomgående är att föredra men då det är ett äldre montage så utgår jag ifrån att det var ok när montaget gjordes.
Jag tror inte TS har några krav på "godkänd" låsning men ett 131B7 kan anses även uppfylla de kraven med ett äldre montage.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.