C C.Lundin skrev:
Se till att få bort allt löst som sagt och fyll på med grovbetong. Du kommer inte att få problem med Weberprodukten.
Ska du bara lägga klinker så spelar det ingen större roll med torktiden. Klinker innehåller ingen fukt och det är så pass små ytor så krympningen blir heller inga problem. Som det ser ut nu så verkar det bästa vara att gjuta i hålet med grovbetong och flytspackla hela golvet så att det blir plant.

Är det du som gjort jobbet själv med att gjuta fast brunnen och dylikt? Inget illa ment, men det ser lite slarvigt ut. Förståeligt om du är nybörjare, under all kritik om du tagit in en firma för det.
Ok, stort tack. Allt löst, då menar du det dom är löst av gjutningen? Gruset kan väl ligga kvar?
Golvet ska inte flytspacklas, jag jämnar till med betongspackel. Känns knepigt vid brunnen annars.
Du sa att jag inte får problem med Weber produkten, då kan jag använda den för att fylla i hålet antar jag?
Nej, jag har inte gjort det själv. Hyggligt etablerad firma tror jag. Det var ännu värre innan de gjorde om det. Det verkar vara så att vi antingen har sjuk otur med hantverkare, eller att det inte finns vettiga hantverkare där vi bor. Man blir ju skapligt trött på att äga hus :-/
 
S Sigward skrev:
Ok, stort tack. Allt löst, då menar du det dom är löst av gjutningen? Gruset kan väl ligga kvar?
Golvet ska inte flytspacklas, jag jämnar till med betongspackel. Känns knepigt vid brunnen annars.
Du sa att jag inte får problem med Weber produkten, då kan jag använda den för att fylla i hålet antar jag?
Nej, jag har inte gjort det själv. Hyggligt etablerad firma tror jag. Det var ännu värre innan de gjorde om det. Det verkar vara så att vi antingen har sjuk otur med hantverkare, eller att det inte finns vettiga hantverkare där vi bor. Man blir ju skapligt trött på att äga hus :-/
Precis, allt från den gamla gjutningen. Det bästa hade varit med krossmaterial under gjutningen, men om det inte är det på de andra ställena spelar det ju mindre roll nu i efterhand.
Du kan använda det men det är betydligt dyrare. Men har du någon säck över och inte vill returnera - visst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.