20151007_151717.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Det där är ju inte hela golvet, någon annan kanske kan svara mer exakt när du bara gjutit en bit av golvet.

Men varför har du lagt 50mm i betongen? 75mm är att föredra på allt utom WC. Samt varför använda en 90º liggandes?

Men det är väl redan försent att ändra :confused:
 
Om du ska ha tätsikt måste betongen brinna klart och vattnet avdunsta, ifall du har använt vanligt cementbruk.
Är det bara kakel utan tätsikt under så vänta en vecka eller två innan du kaklar.
 
Grovbetong från byggmax, är osäker om jag ska ha tätskikt eller inte då jag hört från 2 håll att jag ska ha, samt att jag inte ska då det är i källaren?
 
Kanske hade vart bättre med mjukare böjar nu när man tänker efter så här i efter hand :( jag har ju lagt 8 cm ~80 mm?
 
Jag tror du ska undvika det om du inte vet att det finns gott om kapilärbrytande makkadam eller att det är snustort året om.

Bättre med lokalt tätsikt runt brunnarna om det är dusch tex.
Det finns rätt många trådar med funderingar runt dusch i källare som man kan söka på, och läsa om resonemangen.
 
Y
Går det att påskynda sådan process med byggfläktar och avfuktare eller blir betongen helt mupp då?
 
Nja, jag tror inte det processen går snabbare. Det pratas som att betong tar 50år på sig att härda fullt innan den vittrar av sig själv.

Skröna kanske... Men just att låta den kemiska processen få sin verkan är nog bra. Det finns ju snabbhärdande av en anledning, antagligen för att man ändrar något i receptet så det ska fungera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.