M mickec skrev:
Hej, för vår del har det löst sig men det är lite oklart hur faktiskt. Det byttes en cirkulationspump och jag rensade returfiltret. Installatören sa i efterhand att det inte var något fel på pumpen men nu verkar det fungera även om det bara varit kallt kortare perioder sedan dess. Vi har också dragit ner värmen i gästhus mm så vi konsumerar ju mindre nu vilket också hjälpt. Jag tolkar det som att installatören inte riktigt dimensionerade pumpen riktigt rätt efter vad vi faktiskt behövde.
Tack så jättemycket för svar Micke
vet du om den nya cirkulationspumpen är större och vilken pump har du nu ??? Och var det något skräp i filtret som du gjorde rent ??? jag blir inte klok på min pump den vägrar göra mer än 39 grader framledning radiator, oavsett vilken kurva , delta , flöde eller tryckrör temperatur men om den ska göra varmvatten är pumpen mer positiv . mvh Anders
 
Nä det var en likadan pump, den satt inuti pannan. Det var en del skräp i filtret men osäker på om det var felet egentligen, det känns som att den istället birde försökt värma ännu mer då. Mina inställningar nu är:
Kurva 45
Framledn min 28
Framledn max 55
Kurva +5: 0
Kurva 0: 1
Kurva -5: 1
Värmestopp 15
Rum faktor 2

just nu är det tre grader ute och den ger 48 ut på radiatorerna.

S Swebygg skrev:
Tack så jättemycket för svar Micke
vet du om den nya cirkulationspumpen är större och vilken pump har du nu ??? Och var det något skräp i filtret som du gjorde rent ??? jag blir inte klok på min pump den vägrar göra mer än 39 grader framledning radiator, oavsett vilken kurva , delta , flöde eller tryckrör temperatur men om den ska göra varmvatten är pumpen mer positiv . mvh Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.