Det är väl också en fråga om att trädgården är i ständig förändring. Om man har definierade kopplingspunkter så kan man ju enkelt byta ut delsträckor om man förändrar med rabatter eller va det nu kan vara.
 
tensiden tensiden skrev:
Ni som har behov av att ha mätpunkter, hur mycket slinga har ni och hur mycket fel är det?

Jag har mer än 1000m slinga nergrävt. Gissningsvis uppåt 1500m med guider och allt. Alla fel hittills (vilket är ett fåtal som inte varit väldigt uppenbara) har jag kunnat söka fram med AM-radio efter att jag konstaterat fel genom att mäta resistansen baserat på AL/AR/G1/G2/G3.

Det känns liksom fel att medvetet göra hål och liknande som kan leda till problem i framtiden. pacman42s förslag är något jag kanske kan jämka mig med ändå.
Har runt 400 meter. Kanske något brott per år i snitt. I år har jag dock lyckats få två brott på olika ställen samtidigt två gånger!

Har som sagt aldrig lyckats hitta något avbrott mha felsökningsinstrument eller radio. Vad som är problemet är kanske ämne för en egen (forum-)tråd.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.