men snälla släpp de moraliska for once, ge mig ett svar på topic frågan eller knip... sen hur fan jag gör är min ensak. Frågade efter råd angående pris.. inte när staten kommer ta mig OM jag nu skulle köra svart. Är de så svårt? 200 views. 1 svarar... sen lägger sig resten i när de börjar bli nånting intressant att gnälla om. Blir så trött.. förstår varför ni börjar kalla detta flashback tråd, ni som vrider och vänder på allt.

STICK TO MAIN Q PLEASE!
 
Alltså jag brukar vara den negativa juristen i sammanhanget men men.

I detta fall kan jag sätta min högra hand att hantverkaren inte kör detta upplägg till alla o ändå deklarerar materialkostnad utan att han gör det till enstaka kund. Moraliskt kanske förkastligt men kalla mig hycklare om jag å ena sidan förkastar den som erbjuder detta då jag anser denne oseriös men inte gör detsamma med mottagaren.
Dessutom skulle jag gissa på att rörisen har till stor del överblivet material från andra byggen där han fakturerat hela rör, säckar med bruk mm så han ser detta som en lösning för enkla pengar.

Så fortfarande tycker jag både vita o svarta priserna verkar rimliga och han kan vara duktig men att det oftast inte är de mest seriösa som erbjuder dessa upplägg
 
kinglolle skrev:
Alltså jag brukar vara den negativa juristen i sammanhanget men men.

I detta fall kan jag sätta min högra hand att hantverkaren inte kör detta upplägg till alla o ändå deklarerar materialkostnad utan att han gör det till enstaka kund. Moraliskt kanske förkastligt men kalla mig hycklare om jag å ena sidan förkastar den som erbjuder detta då jag anser denne oseriös men inte gör detsamma med mottagaren.
Dessutom skulle jag gissa på att rörisen har till stor del överblivet material från andra byggen där han fakturerat hela rör, säckar med bruk mm så han ser detta som en lösning för enkla pengar.

Så fortfarande tycker jag både vita o svarta priserna verkar rimliga och han kan vara duktig men att det oftast inte är de mest seriösa som erbjuder dessa upplägg
Okey. Enough Said. Tack för dina tankar. Ända som kom med vettiga svar.
Mvh //
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.