boisbois Fredrik Bois skrev:
Se bild nedan för hur helheten ser ut. Sett till takhöjden känns det svårt att hissa upp kaminen, och skulle även gissa att skorstenen står på kaminen.

@Rd 350 Tolkar jag dig rätt att du tänker att man har en plåt som går ut väldigt kort från kaminen, och att man sen lägger glas uppepå?
Det fixar de från taket, ring och fråga.
 
K _Fredrik_ skrev:
Det fixar de från taket, ring och fråga.
Alright, jag kollar! Om du bor i Stockholmsområdet - vilka anlitade du?
 
boisbois Fredrik Bois skrev:
Alright, jag kollar! Om du bor i Stockholmsområdet - vilka anlitade du?
Testa en elda butik, det gjorde jag i Västmanland. Vanlig seriös kamin och skorstens installatör ska fixa detta.
 
Ja, det var något sådant jag tänkte med plåten men visst, går det att lyfta så gör det, bilder hade varit kul.
 
Det landade i att inte hissa upp kaminen utan vi, med hjälp av hantverkare, sågade tight runt i den gamla parketten och la den andra emot. Ser ut som att det kommer bli riktigt bra och helt möjligt med skydd i glas:
 
  • Laminatgolv som möter en tröskel, dammigt, svart föremål nära väggen, närbild, inomhus bostadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart hushållspappershållare på trägolv med synliga damm och smutspartiklar vid basen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart soptunna står på laminatgolv bredvid betong, med skadad front och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
SnickarCissi och 3 till
  • Laddar…
boisbois boisbois skrev:
Det landade i att inte hissa upp kaminen utan vi, med hjälp av hantverkare, sågade tight runt i den gamla parketten och la den andra emot. Ser ut som att det kommer bli riktigt bra och helt möjligt med skydd i glas:
Ser ut som att det blev väldigt fint! Är ni nöjda med golvet? Hur har färg hållit sig? Och hur har det slitits? Hur du någon bild du vill dela på hela golvet? Funderar på att lägga detta nämligen 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.