Niklas75 hur gick det med din gjutning. Några bilder? Vad blev bra/dåligt?
 
Hej,

resultatet blev till slut riktigt bra, (om jag får säga det själv). Någon isolering på den gamla plattan blev det inte och än så länge så verkar det fungera alldeles utmärkt. Vad jag dock gjorde var att jag isolerade "framkanten" av plattan som vätte ut mot uppfarten och så drog jag värmeslangen 60 cm från den enda ytterväggen för att undvika "värmespill" ut mot gårdsgruset. Det har fungerat ypperligt, inte kallt på insidan och inte en snöflinga som smält på utsidan.

SKB:n var väldigt lättarbetad och det betydligt lättare än förväntat att med en sloda få en jämn yta. För mig blev ytan tillräckligt bra för att inte ens behöva efterbehandla på något sätt, tex slipa. Jag fick betala ca 2500 kr för att få färdig betong hemkörd - värt varenda krona jämfört med att stå och handjaga ca 1,3 kubikmeter.Eftersom utrymmet nyttjas till tvättstuga och groventré/hall/förvaring så nöjde jag mig att helt sonika måla betongen med en tålig golvfärg. Jag var väldigt noga med eftervattningen och hade hela ytan täckt med byggplast i tre veckor. Där gjorde jag ett misstag då en del av plasten låg lite uppvikt mot ett väggparti. Detta ledde till att lite fukt vandrade upp i spånskivan på väggen. Men det blev inte värre än att jag kunde slipa bort, spackla och måla bort det.

Svårt att veta vad du vill ha svar på men fråga på så ska jag svara efter bästa förmåga. Vill du ha bild på något särskilt så är det bara att du hör av dig.

ps. måste bara poängtera att det var ett smärre h-vete att slipa bort den gamla golvfärgen och då hade jag ändå hyrt den "värsta" maskinen som fanns att uppbåda. ds
Mvh Niklas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.