Tusen tack för alla tips och råd!
 
Nu har jag PANIK.

Jag har haft väldigt svårt att få hjälp med detta. Glasmästaren säger att snickare ska hjälpa till. Men att få tag i en snickare som kan hjälpa till verkar omöjligt.

Jag köpte därför ”Multiseal byggfog” och strök på en sträng längst nederdelen av fönstret, där den svarta gummilisten är. (På utsidan)

För att se om det slutar läcka in vatten vid spöregn.

Har jag gjort något dumt nu?

Usch, jag kan verkligen ingenting om sånt här och är livrädd att jag gjort något dumt nu.
 
H Husmusens skrev:
Har jag gjort något dumt nu?
troligen inte
 
H Husmusens skrev:
Nu har jag PANIK.

Jag har haft väldigt svårt att få hjälp med detta. Glasmästaren säger att snickare ska hjälpa till. Men att få tag i en snickare som kan hjälpa till verkar omöjligt.

Jag köpte därför ”Multiseal byggfog” och strök på en sträng längst nederdelen av fönstret, där den svarta gummilisten är. (På utsidan)

För att se om det slutar läcka in vatten vid spöregn.

Har jag gjort något dumt nu?

Usch, jag kan verkligen ingenting om sånt här och är livrädd att jag gjort något dumt nu.
Tätar det?
 
F fribygg skrev:
Tätar det?
Jag gjorde detta idag och det har inte regnat än. Så vet inte om det blev tätt..
 
Ta det lugnt då och kolla om du lyckats få det tätt nästa gång det regnar
 
T tergo skrev:
troligen inte

Det gör mig väldigt lättad att höra.

Vet du eller någon annan hur man egentligen borde gjort? Är det en glasmästare som borde byta ut den svarta listen?

Förstår dock inte ens hur man ska få ut det icke öppningsbara fönstret.

Vill ju inte riskera att väggen runt omkring förstörs?

Eller har jag gjort vad som är säkrast/bäst?
Det blev dock lite fult, fick det inte gjort perfekt så det syns något inifrån..
 
F fribygg skrev:
Ta det lugnt då och kolla om du lyckats få det tätt nästa gång det regnar
Tack! ❤️
 
Jag tycker du ska fråga en annan glasmästare.....(y)
 
H Husmusens skrev:
Tack! ❤️
Hur gick det tillslut? Har liknade problem med fast fönster i tegelfasad. Vid slagregn från sydost tränger det in vatten nere vid listen samt ovan vänstra hörnet. Ska byta fönster inom några månader men tänkte höra om din tätning hjälpte?
 
F Framtidjohn skrev:
Hur gick det tillslut? Har liknade problem med fast fönster i tegelfasad. Vid slagregn från sydost tränger det in vatten nere vid listen samt ovan vänstra hörnet. Ska byta fönster inom några månader men tänkte höra om din tätning hjälpte?
Vi fogade med silikonfog längst fönstret. Sen har det inte läckt in ☺️
 
H Husmusens skrev:
Vi fogade med silikonfog längst fönstret. Sen har det inte läckt in ☺️
Ok. Så ni fogade på utsidan med silikon över den gamla lusten då eller?
 
F Framtidjohn skrev:
Ok. Så ni fogade på utsidan med silikon över den gamla lusten då eller?
På utsidan, precis i kanten där fönstret börjar.
 
H Husmusens skrev:
På utsidan, precis i kanten där fönstret börjar.
Ok. Värt ett försök i väntan på fönsterbyte 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.