Fick problem med min vattenutkastare. Ringde Trio Perfekta och fick det här hemskickat gratis!

Tänkte att nån annan kanske kan behöva instruktionerna.

uploadfromtaptalk1370297031218.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Moddan77 och 5 till
  • Laddar…
Hej!
Jag bytte en trasig O-ring på denna igår, när jag nu ska sätta tillbaka allt går det inte att vrida spindeln. Har försökt åt båda håll m polygrip också. Jag öppnade inte kranen innan jag skruvade loss det på utsidan, kan det ha dragit ihop något inne i den? Jag lyckades inte öppna på insidan igår heller förstod inte vilken av muttrarna som gällde o de satt som berget när jag försökte. Är rädd för att dra sönder ngt.

Någon som råkat ut för detta? Är smått desperat eftersom de ska borra bergvärme imorgon o behöver vatten då! Jättetacksam för snabbt svar!
 
  • Gilla
Petersgolv
  • Laddar…
steffeb skrev:
Fick problem med min vattenutkastare. Ringde Trio Perfekta och fick det här hemskickat gratis!

Tänkte att nån annan kanske kan behöva instruktionerna.

[bild]
Jag behövde dem! Höll på att bli tokigt och svor långa eder åt rörmokare, tillverkare av vattenutkastare, och mig själv och min egen dumhet i ingen direkt ordning.

Stort tack!
 
Totte_S
Säsongen är här! Tack för denna, hoppas någon annan har nytta av den i år.
 
Kommer du ihåg instruktionen?

.. samma problem.
 
Krilleman
danals skrev:
Kommer du ihåg instruktionen?

.. samma problem.
Ser du inte bilden?
 
Efter vintern så läcke min ena vattenutkastare vid gjutningen, ser ingen spricka men det läcker där när den är öppen.
Så installerade en ny på baksidan och lät stå inatt med kran öppen men sprut munstycket på kranen stängt, och nu idag så läcker den som ett soll ur frost hålet.
Jävla piss grejer, ena är fm mattson och andra är det andra stora märket, minns inte namnet nu.
Båda med frost skydd o allt annat man kan behöva, jävla skit grejer?????
Avstängningskran invändigt och rakt rör ut och på med slang o slangklämma kanske vore något..
 
Krilleman
Zenon skrev:
Efter vintern så läcke min ena vattenutkastare vid gjutningen, ser ingen spricka men det läcker där när den är öppen.
Så installerade en ny på baksidan och lät stå inatt med kran öppen men sprut munstycket på kranen stängt, och nu idag så läcker den som ett soll ur frost hålet.
Jävla piss grejer, ena är fm mattson och andra är det andra stora märket, minns inte namnet nu.
Båda med frost skydd o allt annat man kan behöva, jävla skit grejer?????
Avstängningskran invändigt och rakt rör ut och på med slang o slangklämma kanske vore något..
Det installeras mängder av dessa vattenutkastare dagligen. Dock väldigt konstigt att du råkat på två defekta i rad av två olika märken!

Men den nya kan du ju lämna tillbaka till inköpsstället om det är materialfel.
 
Zenon skrev:
Efter vintern så läcke min ena vattenutkastare vid gjutningen, ser ingen spricka men det läcker där när den är öppen.
Så installerade en ny på baksidan och lät stå inatt med kran öppen men sprut munstycket på kranen stängt, och nu idag så läcker den som ett soll ur frost hålet.
Jävla piss grejer, ena är fm mattson och andra är det andra stora märket, minns inte namnet nu.
Båda med frost skydd o allt annat man kan behöva, jävla skit grejer?????
Avstängningskran invändigt och rakt rör ut och på med slang o slangklämma kanske vore något..
Jag har en pexslang kopplad till vattenutkasteren, avstängning, samt att jag tar ur innanmätet innan vintern, det tar 5 minuter max med en insex och en näbbtång, Obs! jag skruvar ur inkommande på insidan också. Jag vet att det inte skall behövas men det är värt max 10 minuter att ha en fungerande kran till kommande säsong.
Mvh P-A
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.