Ja, jag håller med om att påslaget är orimligt högt. Jag känner dock att inom VVS är det svårare som konsument att hitta och jämföra alternativ än inom t.ex el.
 
Finns massor med firmor som säljer vvs delar på nätet både i Sverige och utomlands om man vet vad man ska och orkar leta. jag tycker ts fick ett ok pris och smidig lösning på byte av växlare inkl jobb även om själva växlaren kanske finns att få tag på billigare.
 
Den måste finnas billigare, det är jag övertygad om, för nog är det sjukt mycket pengar för en packe metallplattor. ;)
 
Det går säkert att hitta billigare, men i detta fallet så hade hantverkarna materialet i bilen och levererad till dörren samt kunskapen om vilken modell det skulle vara.
Det är självklart att det kostar mer ur en servicebil än i butik eller internet, jag ser inget konstigt med det.
Du betalar hantverkare för material, ev felsökning, kunskap och garanti på arbetet, självklart kostar det lite mer men det borde bli bra.
 
Precis, håller med där. Ibland är man helt uppe i att bara jaga bästa pris, men det är rätt skönt att bara få det gjort och få problemet ur världen, av folk som vet vad de gör.
 
Jag har en komplett fjv,växlare för villabruk, det som saknas är flödesmätaren o integreringsverket det tillhandahåller värmeleverantören, någon intresserad ??
 
@Kjell: Gör ett inlägg under köpes och säljes istället. Då är chansen större att någon hittar den. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.