C
Att besiktningsmannen varit nere i krypgrunden och missat det där är ju ett mysterium. Vad var det för besiktningsman?
 
S
messijah skrev:
Okej skönt. Får se vart detta leder iallafall men nu har man ju löst läckan. Dock så var jag nere i krypgrunden nu och fotograferade lite. Denna bilden var från rummet med läckan:

Dock sö var nog det första rummet lite blötare när jag kände på fuktfläkarna underifrån. Så den andra har nog kanske till och med börjat torka.
Min VVS-kontakt sa att det kanske inte ens är någon fara, men vi får se när vi fött hit någon som varit här och tittat på det.
Tycker diskussionen "är det jag eller säljaren som ska stå för självrisken?" Är en konstig diskussion i det här fallet.
Ponera att du själva säljer ett hus till ditt barn som visar sig ha en fuktskada som ingen visste om, självklart hjälper du till att få det fixat oavsett vad eller?

Min dotter är iofs bara 1 år o 7 månader men dagen hon köper bostad eller bil eller vad det nu kan vara så kommer jag ju hjälpa till utan gnäll.
 
messijah skrev:
Ringde Folksam nu och dom sa att försäkringen inte hjälper eftersom det hände under de 30 första dagarna jag ägt huset så det är säljarens försäkring som gäller. (Nu vet jag dock att han också har Folksam men hur stor vet jag inte).
Nu har vi ringt säljaren och pratat med honom om detta och han lät måttligt road, som att han inte brydde sig så mycket. Vad gäller nu då? Kommer han att få stå för självrisken så löser sig allt? Någon som har varit med om detta?
Det där är som sagt ett märkligt uttalande från förs. bolaget. Det är en regel, visserligen inte lagstadgad att förs. bolagen sköter det där själva mellan sig, vilket borde vara ännu enklare när det är samma bolag.

Sedan kan det iofs. finnas andra anledningar att inte betala, om de anser att det inte är fackmannamässigt eller liknande.
 
Jag hoppas att du byter bolag efter det här.

Jag har ett horn i sidan till Folksam sedan tidigare i sommar när de i princip hade ihjäl en släkting till mig. De vägrade ta hem henne på reseförsäkringen, de utnyttjade ett undantag som de är helt ensamma om i sina villkor. Om du söker läkare för något inom 3 mån. före avresa så gäller försäkringen i princip inte alls. Övriga bolag har samma regel, men där gäller försäkringen ändå om man blir oväntat sämre under resan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.