R
MBRIQ MBRIQ skrev:
Läste på lite om konnektorn du valt, den går ju bara att ställa in på satt nå en temperatur 16 grader som lägst, hur rundar man det, eller finns det en specifik inställning som ignorerar tempandgivelse och bara kyler?

/
Mattias
Ja, det stämmer. Jag bytte termistorn så konvektorn tror att det är varmare än det egentligen är. Jag har för mig att det slår av vid ca 12C när den är inställd på 16C.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Termistor

Vill du att det ska kyla konstant kan du använda ett fast motstånd med tillräckligt låg resistans (är ganska säker på att det sitter ett NTC där).

Kommer tyvärr inte ihåg vilka värden det handlade om för det är rätt många år sedan jag gjorde det nu.
 
Verkar sitta en 15K resistor som rumsgivare, byta den mot en 12K skulle ge spektra 10-25 grader motsvarande 16-30 grader om jag fattar allt rätt. Innan jag ger mig på att införskaffa, skall jag bara reda ut lite till. Tack.

R RoAd skrev:
Ja, det stämmer. Jag bytte termistorn så konvektorn tror att det är varmare än det egentligen är. Jag har för mig att det slår av vid ca 12C när den är inställd på 16C.

[länk]

Vill du att det ska kyla konstant kan du använda ett fast motstånd med tillräckligt låg resistans (är ganska säker på att det sitter ett NTC där).

Kommer tyvärr inte ihåg vilka värden det handlade om för det är rätt många år sedan jag gjorde det nu.[/QUOTE
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.