Det var ju lite kul att hon blev så tjurig när hennes design inte gick hem...vet inte var hon "bor" men jag tror ni vet vem jag menar. Hon menade på att det var för subjektivt att det bara var en inredningsarkitekt, emn det var väl mäklaren som tyckte det var bra att de tagit tillvara på husets möjligheter, eller?
Och det är ju inte så konstigt att mäklaren är mer förtjust i husets stil/charm/tid/mm mm än vad det är för färg på väggen?!?!

Detta var det första programmet jag såg, dock följde jag Bondi beach block när det gick...

/aja
 
Oj, oj, oj - nu blev det tårar och fuskanklagelser... :'(

Det blir bara roligare och roligare... Vad är det för fel på "en bra deal"??? 8)
 
Sahara skrev:
Oj, oj, oj - nu blev det tårar och fuskanklagelser...  :'(

Det blir bara roligare och roligare... Vad är det för fel på "en bra deal"???  8)
Absolut inget fel på en bra deal! MEN vissa har svårt när det inte är de själva som har denna deal ;) Sådana personer har vi nog alla i vår omgivning...
Visst är det kul att titta på andras byggstrul ;D
 
Sahara skrev:
Oj, oj, oj - nu blev det tårar och fuskanklagelser...  

Det blir bara roligare och roligare... Vad är det för fel på "en bra deal"  
Vilken märklig människa den där inrednings"experten" ::), fast det är riktigt kul att titta på, jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt, det är inte utan att jag önskar att de där gulliga "strulputtarna" :-* på övervåningen vinner denna omgång men då tar det nog hus i h....... ;D

Vad tyckte ni förresten om badrummen, tvingas dessvärrre ;) erkänna att "hennes" såg rätt fräscht och snyggt ut men otroligt opraktiskt med kranarna ut genom spegeln, huhh... vilket evinnerligt putsande.


//Christina.
 
Är det meningen att paren skall bo kvar i huset efter tävlingen? I så fall har ju den framtida grannsämjan begränsats betydligt ...
 
De med det lilla badrummet som tycks älska att hacka fram murstocken kommer nog att ta fram den överallt... frågan är om det blir snyggt. På något ställe tycker jag det är OK men om det finns i varje rum blir det lite tjatigt och effekten försvinner liksom ;)
 
He he, jag njuter i fulla drag när det strular för alla! Skadeglädje eftersom jag o frugan inte blev uttagna. Vi var på intervju hos Strix men vi var väl för bra för att vara med ;D

Nu när vi ser programmet och hur slitna deltagarna är så var det nog bäst som det blev, det verkar ganska slitit. Den stilen som är mest lik min är nog dels "strulparet" med den bra dealen som jag hoppas vinner hela tävlingen eftersom dom verkar trevliga och öppenhjärtliga men även snobbparet har hyfsad stil. Sen att man blir smått irriterad över tjejen é en annan sak!! :)

/PJ
Ska bli kul o se nästa program.
 
Betina
Jag håller på Murstocksparet, helsnyggt ju! Att ha murstocken som en röd tråd i hela lägenheten. Resten i rummen skiljer sig ju iaf, så tjatigt tycker jag inte att det är. Sen måste jag säga att deras badrum är det mest praktiska också. Strulparets badrum ser mest ut att tjäna som uppställningsplats för dya inredningar. Ska bli otroligt spännande att se hur juryn ställer sig. ;D
 
yonna skrev:
Är det meningen att paren skall bo kvar i huset efter tävlingen? I så fall har ju den framtida grannsämjan begränsats betydligt ...
Kan jag aldrig tänka mig ;) Som jag fattat det så ska det väl säljas och de som får mest för "sin" lägenhet vinner, fast det var visst nåt litet aber om att konvertera till bostadsrätt först ;)

//Christina.
 
Det är sååå synd om henne som bara gnäller och skvallrar på andra. ;) Inte så svårt, för mig, att inse att de andra undviker henne. Vem vet vem hon ska hacka på nästa gång! Till råga på allt gick människan och vann, kanske tur för henne att de andra blev diskade... måste känna pinsamt att vinna på det sättet, fast hon kanske inte tänker så ;)
 
Murstocken, ja.
I ett badrum?

Fuktspärr, någon........?
 
KarlXII skrev:
Murstocken, ja.
I ett badrum?

Fuktspärr, någon........?
Exakt vad jag tänkte..
De kanske inte är så kunniga och duktiga som de anser sig vara :-X
 
FlitigaLisa skrev:
Det är sååå synd om henne som bara gnäller och skvallrar på andra. Inte så svårt, för mig, att inse att de andra undviker henne. Vem vet vem hon ska hacka på nästa gång! Till råga på allt gick människan och vann, kanske tur för henne att de andra blev diskade... måste känna pinsamt att vinna på det sättet, fast hon kanske inte tänker så  
Håller med, men vi kanske måste ha extra mycket förståelse ;) för hon beklagade ju sig på slutet över hur jobbigt det var för henne iom. att hon ju är sååå kääänslig....... ::)

Konstigt, om nu reglerna har varit så glasklara på alla punkter, att hon som till "vardags" arbetar med inredning har "slunkit" med, dessutom antydde hon ju i första programmet något om hur "överraskade" alla skulle bli och hur stort försprång hon själv trodde sig ha just pga. sin inredningserfarenhet.
Trist att det blev dom som vann :p

//Christina.

*EDIT* Fast kanske det eg. inte spelar sååå stor roll ;), det är ju inte jordens "viktigaste" avgörande precis, men rätt underhållande att titta på trots allt ;D
 
värdelöst, försökte läsa ikapp avsnitten (bara sett det första)

men man fattar ju inte vem / vilka som gör vad och får vilket betyg etc etc...

så nu finns ju inget intresse att titta på serien igen >:(
 
Betina
Murstocken, ja.
I ett badrum?

Fuktspärr, någon........?

Kan man behandla murstocken med något, lack eller så,
för att slippa utsätta den för vatten och för att lättare kunna hålla den ren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.