Ikväll är det premiär på "kvarteret" på tv3. Skönt att få sitta i soffan och titta på andras slit och motgångar!

Verkar vara väldigt "modern stil" stuk på de flesta deltagarna dock, lite tråkigt!
 
TACK för det tipset, hinner precis ;)

//Christina.
 
Netaria skrev:
Verkar vara väldigt "modern stil" stuk på de flesta deltagarna dock, lite tråkigt!
Då känner vi mossisar inte riktigt igen oss..........;D ;D
 
håller på övervåningen ;)
 
Shit! Det missade jag! Får kolla om det blir nån repris! Skulle som sagt tidigare vara kul att titta på andras slit för en gångs skull!
 
TiGGrE skrev:
håller på övervåningen ;)
Bättre förutsättningar på undervåningen tycker jag, men det ena paret på ö-våningen verkar iaf. ha bäst koll på vad som behöver göras och hur ;)

//Christina.
 
Jag håller också på övervåningen, ska bli spännande att se vad de gör av vinden!

Gustavsberg åker jag förbi till mitt hus, så jag får väl kolla läget framöver.

Helena med
Nationalschabraket
 
byggimpert skrev:
Bättre förutsättningar på undervåningen tycker jag, men det ena paret på ö-våningen verkar iaf. ha bäst koll på vad som behöver göras och hur ;)

//Christina.
tyckte båda paren på övervåningen hade lite koll + att det varkade som de skulle ge varann idéer (tjänar de båda på)...

nedervåningen och stopp i avloppet... mwahaha... välkommen till verkligheten i äldre hus ;) de är chanslösa om det stoppar dem...
 
TiGGrE skrev:
nedervåningen och stopp i avloppet... mwahaha... välkommen till verkligheten i äldre hus de är chanslösa om det stoppar dem...
Det kan väl knappast stoppa dem, programmet har ju knappt börjat än ;D, jag skulle "gissa" att de själva (eller någon annan ;)) löser det.
Ska hursomhelst bli kul och kika på, eller hur :D.

//Christina.

//Christina
 
Vad tycker ni.... har ni följt med i vedermödorna på lördagskvällarna??

Man tvingas väl konstatera att det ena paret på ö-våningen inte verkar ha så mycket koll när allt kommer omkring ;D fast de verkar så gulliga så jag tycker syyynd om dem och hoppas att turen kommer på deras sida så småningom :'(
För övrigt så blev jag lite förvånad över juryn's beslut om vinnare igår, trodde nog att den ena av nedervåningslägenheterna skulle vinna, fast själv håller jag fortfarande på det "äldre och mer erfarna" paret på övervåningen, men den som lever får se....... ;D

//Christina.

*EDIT* Samtidigt trots allt liiite kul att se hur tålamodet och humöret tryter hos somliga när inte den egna designenförmågan uppskattas (efter förtjänst) och det bara några veckor efter start ;D :-X
 
Men vad var det för jury??? Kanske skulle den varit lite bredare??? Sen kan man ju undra om de som flytspacklade så det droppade överhuvudtaget läst på påsen innan... Tycker nog lite synd om de som finns på våningen under, vad som helst kan ju tydligen hända på övervåningen ;)
 
Verkar vara väldigt upplagt för grannosämja!!!  ;D

Jag skulle nog bli ganska galen om grannen "fixar" så det rinner in vatten genom taket gång på gång...  ::)   Snart börjar de kanske gå loss på varandra med hammare och borrflugor...

Jag missade första 20 min i söndags, vad var juryns motivering för det vinnande sovrummet??
 
"Tagit fasta på husets stil" eller nåt åt det hållet.
Som jag uppfattade det så var det mycket den där murstocken, det gamla trägolvet samt till viss del även stil på lister o.dyl, MEN de påpekade nogsamt att de (juryn) inte var eniga om beslutet ;D

//Christina.
 
Okey, tack - då fick jag lite koll på läget igen! ;)

Jag hade svårt att välja vilket som var finast. Beror lite på dagshumöret tycket jag... Men det är klart att den "gamla" stilen kanske håller längst!

Ser fram emot badrumsdrabbningen nästa vecka! 8)
 
Sahara skrev:
Ser fram emot badrumsdrabbningen nästa vecka!  8)
Samma här ;D

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.