E eddiw skrev:
Det är lika tröttsamt med härskartekniker som du kör med. ”Att förklara för någon som inte förstår”.
Sluta med såna idiotiska kommentarer. Hela internet håller på med sånt här skit. Alla är våldsamt otrevliga på nätet, något som inte skulle hända om man stod face to face med någon.
Jag blir precis likadan, men det är för man blir triggad av nötter som kör såna här tekniker.
Hej ber om ursäkt om jag uppfattades hård, det jag menade är att Avtalet styr allt och behöver inte vara så komplicerat finns flera standardavtal som är bra att använda sig av ex. ABS som kompletterar kontraktet.
 
  • Gilla
sve84 och 1 till
  • Laddar…
A asf skrev:
Hej ber om ursäkt om jag uppfattades hård, det jag menade är att Avtalet styr allt och behöver inte vara så komplicerat finns flera standardavtal som är bra att använda sig av ex. ABS som kompletterar kontraktet.
Ok, lugnt. Är ju bra att det finns standardkontrakt, men nog ändå svårt att få med allt i ett sådant som kan tänkas uppkomma, men det kanske det gör.
 
  • Gilla
stoffes
  • Laddar…
K
Skriv på några forum att eftersom " Bygg o flax" inte svarar på mejl så ber du de på det här sättet att de hämtar sina grejor på eran tomt (och vad det är)

Sen skriver du att det är förbjudet stjäla, men du tänker inte gå utanför dörren och kolla nåt leg på de som hämtar för det är inte din sak att göra.

Skriv även på rumänska och polska så är det snart fixat.
 
  • Haha
  • Gilla
polaris78 och 3 till
  • Laddar…
ett alternativ är flytta sakerna ner på vägen låta komunen ta hand om dom
 
M maria01 skrev:
ett alternativ är flytta sakerna ner på vägen låta komunen ta hand om dom
Visst är det ett alternativ, men det är knappast tillåtet.
 
F fribygg skrev:
Visst är det ett alternativ, men det är knappast tillåtet.
det är ju inte olagligt att parkera grävmaskin på gatan då hade hade komunernas uppställnings platser vart fulla av olika entrepenad fordon varje dag

det är inte ovanligt att entrepenad företag parkerar maskiner på gator i mellan jobb
 
Redigerat:
H HCR skrev:
Anlitade en entreprenör i december förra året för arbete på tomten som nu snart 2 månader senare inte fortfarande inte har hämtat utrustning. Och det är inte lite heller utan en hel grävare, staket, skopor etc. Har påtalat detta flera gånger nu både på mail och på telefon men möts antingen av inget svar (mail) eller att de ska titta på det och återkomma.
Börjar bli aningens trött på det hela nu. Kollade på allabolag.se och det ser ut som att bolaget fortfarande är aktivt annars hade en ju kunnat misstänka konkurs.
Är det ngn här som har erfarenhet av liknande och löst bortforsling själv och sedan ställt krav på ersättning eller liknande?
Prova aätt ut en annons på Blocket med rubriken "Skänkes mot avhämtning" :D
 
H HCR skrev:
Anlitade en entreprenör i december förra året för arbete på tomten som nu snart 2 månader senare inte fortfarande inte har hämtat utrustning. Och det är inte lite heller utan en hel grävare, staket, skopor etc. Har påtalat detta flera gånger nu både på mail och på telefon men möts antingen av inget svar (mail) eller att de ska titta på det och återkomma.
Börjar bli aningens trött på det hela nu. Kollade på allabolag.se och det ser ut som att bolaget fortfarande är aktivt annars hade en ju kunnat misstänka konkurs.
Är det ngn här som har erfarenhet av liknande och löst bortforsling själv och sedan ställt krav på ersättning eller liknande?
Edit: 24 timmar efter att det här inlägget fick jag meddelande att grejerna skulle hämtas efter helgen och i förmiddags kom det en bärgare och tog med sig rubbet.
 
  • Gilla
Festlund och 13 till
  • Laddar…
H HCR skrev:
Edit: 24 timmar efter att det här inlägget fick jag meddelande att grejerna skulle hämtas efter helgen och i förmiddags kom det en bärgare och tog med sig rubbet.
hade dom nån ursäkt?
 
M maria01 skrev:
hade dom nån ursäkt?
skulle snarare säga en förklaring än en regelrätt ursäkt
 
H HCR skrev:
skulle snarare säga en förklaring än en regelrätt ursäkt
vad var det för nåt då?
 
Hörde om någon som tagit på sig ett stort grävjobb, kom dit en grävare och jobbet utfördes utan anmärkning, fakturan betalades men maskinen var kvar.
Efter några månader så uppdagades det att maskinen var stulen och grävgubben hade smitit till Thailand
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad var det för nåt då?
Nyckeln hade tappats bort ‍♂️
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 5 till
  • Laddar…
Bra att du skrev om det här på forumet så att dom hittade nyckeln. (y)
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
H HCR skrev:
Nyckeln hade tappats bort ‍♂️
det var det var en dålig ursäkt gräv maskiner är ganska lätta att starta utan nyckel en av anledningarn dom stjäls så ofta nycklarna är med mer till att barn inte ska kunna starta dom och om dom hade ju kunnat åka till återförsäljaren fått en ny nyckel samma dag

så dom fick 2 månader fri hyra av dig fick du inte ens en flaska ?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.