T Tommynorskens skrev:
Det största problemet med kök idag är att man ej drar ut bänkskivan tillräckligt utan lägger den jäms med utsida lucka. Då får du väldigt lätta att det droppar in vatten på toppen av luckor och lådfronter.
Lösningen är väl en diskbänk med droppkant? Plana arbetsbänkar fungerar bra vid bak och andra lite torrare aktiviteter, men slabb med typ kött, frukt och annat ger ofta stora pölar är en droppkant bra.
 
arneri68 arneri68 skrev:
Lösningen är väl en diskbänk med droppkant? Plana arbetsbänkar fungerar bra vid bak och andra lite torrare aktiviteter, men slabb med typ kött, frukt och annat ger ofta stora pölar är en droppkant bra.
Ja, det är väl så elementärt att det bara är stylisterna som inte förstår det.

För övrigt köper man en RF diskbänk hur billigt som helst, för de anses som ute av innefolket :)

Vi köpte vår 2,2 meters för 600 kr, och då var den ouppackad från tilverkaren.
I dag: https://www.blocket.se/hela_sverige?q=rostfri+diskbänk&cg=2060&w=3&st=s&c=&ca=20&is=1&l=0&md=th
 
A
Tingis Tingis skrev:
Någon som har erfarenhet av Ikea's RINGHULT? Vit högglansig folie på luckorna så då borde dom tåla fukt bättre, eller?
Jag har ett överskåp i tvättstugan med Ringhult i röd högblank färg sedan några år tillbaka. Helt OK än så länge. Under detta skåp har jag satt upp en diskbänksmöbel från IKEA (VÄRDE), där får barnen diska nu, så att IKEA-köket med Ståt-luckor inte blir mer förstört.

Jag har inte tagit bort skyddsplasten på aluminiumkanten på Ringhult dock, eftersom jag är nojig över att Ståt-luckorna var så känsliga för fukt från diskmaskinen på kanterna. Jag känner inte att jag kan lita på IKEA längre.
 
  • Gilla
Tingis
  • Laddar…
hsd
Wow, ett kök som inte kan användas :surprised:

Om alla med skador och även små krackeleringar reklamerar nu så bör IKEA dra öronen åt sig och rädda varumärket
 
Ikea har lådfronter i Rostfritt. Luckor i Rosfritt också kanske?
 
P
Så här såg vår lucka ut efter 2,5 år, fick dock en ny utan problem. Kanske mitt eget fel som låtit luckan stå på glänt med varm/fuktig maskin.
Tvättpanel med tecken på skada och fuktpåverkan runt en svart rektangulär lucka och kontrollknappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.