R Rejäl skrev:
Ja men då har man ett ansvar som säljare att meddela detta och hänvisa kunden till kollegor kan jag tycka..
Ja, det håller jag med om. Hade det varit mitt bolag hade jag inte velat tappa kunder påsetts sättet.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
C ChristinaHallbergsstugq skrev:
Ja, det håller jag med om. Hade det varit mitt bolag hade jag inte velat tappa kunder påsetts sättet.
Vi skulle fått vänta i 60-70dagar på ett första möte, ingen annan kökstillverkare har/hade dessa långa väntetider de flesta erbjöd inom en vecka till max två..
 
  • Gilla
ChristinaHallbergsstugq
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Vi skulle fått vänta i 60-70dagar på ett första möte, ingen annan kökstillverkare har/hade dessa långa väntetider de flesta erbjöd inom en vecka till max två..
Ett möte fick jag. Jag kom förberedd med ritning gjord av arkitekt med alla mått och exakt vilka skåp skulle vara på vilken vägg. Vi hade bilder från grannens identiska kök. Det enda säljaren gjorde var att skicka en broschyr över alla deras kök med ungefärliga prisuppgifter. Hon hoppades nog på att vi skulle avskräckas av prisbilden men vi har en väl tilltagen budget så fortsatte att fråga efter offert. Men ingen återkoppling alls,
 
  • Ledsen
Rejäl
  • Laddar…
Vi fick tid direkt vi ringde. Sen tog vi fram 13 olika förslag (eller nåt liknande) som bollandes fram och tillbaka helt utan nå väntetider. Sen när vi var klara så beställdes köket.
Hela tiden var vår kontakt bara med säljaren och ingenting med själv tillverkaren Kvänum så jag antar att det är era säljare som varit bromsen i det hela och inte Kvänum själva?

//Benke
 
B benke_berguv skrev:
Vi fick tid direkt vi ringde. Sen tog vi fram 13 olika förslag (eller nåt liknande) som bollandes fram och tillbaka helt utan nå väntetider. Sen när vi var klara så beställdes köket.
Hela tiden var vår kontakt bara med säljaren och ingenting med själv tillverkaren Kvänum så jag antar att det är era säljare som varit bromsen i det hela och inte Kvänum själva?

//Benke
Ja detta är kvänum Göteborg. Vilken ort var du i? Man kanske ska kontakta kvänum på annat ställe?
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
C ChristinaHallbergsstugq skrev:
Ja detta är kvänum Göteborg. Vilken ort var du i? Man kanske ska kontakta kvänum på annat ställe?
Samma butik här😢
 
Om ni båda har samma upplevelse från samma butik så skulle jag definitivt söka mig vidare till en annan butik.
Jag köpte mitt i Luleå så det är väl lite väl långt men det bör väl finns nån annan Kvänumhandlare inom hyfsat avstånd för själva köket är det inget fel på:)

//Benke
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.