EmmaKr är avstängd från forumet pga otillåten reklam så hon lär inte svara.
Leverantören som hon refererar till använder sig av polska leverantörer och arbetare.
Med hänsyn till detta så bör man ta priset som anges med en stor nypa salt!
 
Okej, tack för snabbt svar.

Finns det någon som vet hur man räknar kvadratmeterpris för ett nytt stenhus (totalentrepenad-nyckelfärdigt)? Är det pris delat med byggyta eller boyta? Kan vara bra att veta. Sen tycker jag att tomtpris etc inte ska räknas med men jag kanske har fel?  Ser att vissa summerar alla större kostnader och därefter räknar ut kvadratmeter pris. Förbryllande tycker jag...
 
Förstårinte hur man kan räkna på kvadratmeterpris. Alla har ju olika förutsättningar.
Stentyper, isolering, spånt, enkla el dubbla innerväggar, köksmaskiner, vissa trähusföretag kör med billigt snabbväxande trä, Kalle har köpt ett trägolv,
Nisse kör plastmatter i badet osv.

Hur tänker ni när ni räknar kvadratmeterpris. Det finns ju dom som bygger in skit och glömmer detaljer, samt glömmer att berätta för att hålla nere priset... :-/
 
Tänkte väcka upp den här gamla tråden med lite riktlinjer, det som skulle vara intressant att veta iom kvadratmeter priset är;

Boyta: Hur många kvm hus haar ni (ej garage + förråd) Huspriset/boytan = kvm priset

Grund: I kvm priset räknar vi bara med det ovan grund, men notera gärna vad grund + arbete kostar

Byggår: När byggde ni

Bostadsort: Var byggs huset

Standard: Budget/medel/Lyx (här tänker jag mig, BUDGET- älvsbyhus, smålandsvillan utan tillval/ MEDEL -lite tillval som värmegolv, kaklat badrum, centraldamsugare vlan/ LYX, det mesta du kan önska dig)

Byggsätt - Modul, lösvirke, färdiga väggdelar o.s.v.

Husmodell: Egen ritning eller färdig

Kommer ni på något mer så lägg gärna till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.