När vi tittade på vårt hus innan vi köpte det gick jag loss med vatten…. Jag menar man måste se så att duschmunstycket fungerar?
 
Givet hysterin på marknaden och risken att hitta ett intresserat objekt med en säljare som absolut inte vill ha en besiktningsklausul så är det väl i högsta grad rekommendabelt att kolla så mycket som möjligt på en visning. Att ta lite bilder, sniffa runt uppreglade konstruktioner, att ha en ficklampa med beredd ser jag som standard och givet att jag personligen letar hus i en stil där det finns risk för radon har jag ofta en gammamätare i fickan.

För mig ingår uppenbara dåliga fall i badrum, i det fallet men har möjlighet en snabb koll ner i golvbrunnar (speciellt vid renoverat vårrum), generellt hur elen ser ut, uppenbara sättningar, sprickor och saker som ev. säljarens besiktningsprotokoll pekar ut. Tyvärr ges sällan möjlighet till koll på vind för att avgöra om standardformuleringen om "mikrobiell påväxt i undertaket" är det vanliga på kallvind eller om det är ett svart/vitprickigt landskap lämpligt som backdrop till en skräckfilm
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.