Jerker skrev:
[quote author=saturnus2 link=1139860542/0#27 date=1140778767]Man kan kanske också undra varför bolaget =LB-HUS försatts i konkurs vid några tillfällen. Och hur är det möjligt att man får använda samma namn efter konkurserna?
Hur många hustillverkare kan du räkna upp som har haft samma org-nr sedan start? (att behålla namnet är inte särskilt svårt).


saturnus2 skrev:
De som inte kan hitta fel i sitt husbygge, kanske inte varit uppmärksamma. ::)
Så det kan inte vara så att det faktiskt inte var några allvarliga fel på vårt hus..[/quote]

Det finns ingen anledning för ett företag att ändra sitt regnummer, men visst det görs om det sker förändringar i företaget. Men det jag talade om var LB-HUS tidigare konkurser. När bolaget uppstår igen efter konkursen, så erhålls ett nytt regnummer.
Det finns även klara regler för namnet hos det kursade bolaget, p g a riskerna med att det förväxlas. Jag vet inte under vilket namn byggbolaget idag är reggat undet, men man använder LB-HUS, så det är inte säkert att det är godkänt.
Om Du läser inläggen här på Forumet, så ser du att köpare upptäcker fel på sina 10-20--30-år gamla hus, många av dessa fel har varit där sen huset blev byggt, och är byggfel. Men det är inte så enkelt att upptäcka dessa fel alla gånger, och är då byggherren en person som saknar kunskaper i husbygge och vill ägna sin tid åt annat,
ja då blir denna person utlämnad åt ett gäng experter inom byggsektorn, för det är väl det dom är, experter på husbyggen.
 
saturnus2 skrev:
Det finns ingen anledning för ett företag att ändra sitt regnummer, men visst det görs om det sker förändringar i företaget. Men det jag talade om var LB-HUS tidigare konkurser. När bolaget uppstår igen efter konkursen, så erhålls ett nytt regnummer.
Det finns även klara regler för namnet hos det kursade bolaget, p g a riskerna med att det förväxlas. Jag vet inte under vilket namn byggbolaget idag är reggat undet, men man använder LB-HUS, så det är inte säkert att det är godkänt.
Jag talade också om konkurser, när jag pratade om ursprungliga org-nr.
Angående namnbytet är det inte svårare än att byter namn på företaget innan det går i konkurs för att sedan starta nytt med det gamla namnet. Det är betydligt fler än LB-Hus som har gjort det och eftersom de har nya ägare sedan något år tillbaka så tycker jag inte gamla konkurser är så viktiga.
 
saturnus2 skrev:
Hör Du Jerker, jag kollade Din hemsida, och det ser inte bra ut med allt regnande på innegipsen. Det är ganska vått där nere vid plattan. Förstår inte heller varför man ställer väggelementen på marken, och inte på sin plats, när kranen ändå är där.
Det verkar på ditt sätt att skriva, som att du inte är helt säker på ditt husbygge.

[länk]
[länk]
1. Dessa bilder är tagna strax innan det lades ut sågspån på golvet för att suga upp fukten.
2. Taket kom på samma dag.
3. Alla skivor med fuktskador byttes ut veckan efter och fläktar sattes igång direkt när taket var på.
4. Vi hade omlastning en bit bort, innerväggarna ställdes på reglar en stund medan ytterväggarna sattes på plats, vad är det för fel med det?
 
Har de börjat åtgärda ännu? Har du fått någon respons ?
 
Seriöst bolag tydligen, liknar allt mer och mer vissa "folkkära" politiska partier.
 
Kan bara säga att vi har idag fått vårt Jordugglan besiktigat (NNF). 3 punkter som vi tar direkt med snickarna fanns det. Och jag är helt säker på att de kommer att fixas inom kort för de har alltid lyssnat på oss hittills.
Så vårt hus är ett bevis på hur bra det kan gå. Tänkte det kunde vara kul att höra då det kommit upp mycket negativt.
 
Skönt att höra hakwa :D !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.