28 170 läst · 33 svar
28k läst
33 svar
Krispol garageportar
Kikar runt lite efter breda garageportar 5m .. men Krispol känns oseriöst på nått sätt. Inga av länkarna i den här tråden fungerar längre, och det känns oroväckande. Är det någon som har köpt överhuvudtaget ?
Förslag på andra portar som har bra prisklass ?
Förslag på andra portar som har bra prisklass ?
Nog går det att "snacka" till sig bra priser även här hemma, Nu valde jag två med måtten 2.75x2.15m= 21.000:-
http://www.garageportexperten.se/new/fabs.asp?ID=5
ingen som har bild på sin breda port?
http://www.garageportexperten.se/new/fabs.asp?ID=5
ingen som har bild på sin breda port?
Jag har beställt en port-3,50 x 2.60- med automatik. Enklast att kontakta dem är med e-post eller mobiltfn 073-8145610. Jag har fått bra förtroende för deras kompetens. Leveransen är lovad inom de närmaste veckorna. Jag väntar med spänning
Är det någon som har djupdykt i garageportsträsket? Jag har jämfört Crawford och Hörmann takskjutportar avseende täthet och kommit fram till tätningen längst upp på porten är bättre på Hörmann. Den trycks mot ramen och tätar på ett sätt som Crawford inte lyckas med. Man kan säga att Crawford glappar lite jämfört med Hörmann.
Vi brukar sälja MartinDoor till våra garage och dom är enligt min åsikt väldigt prisvärda men dock inte billigast, bäst garantier däremot
Jag köpte min port hos "handelskompaniet" i jönköping, jag vet inte riktigt vad jag skall säga om detta,
Jag fick en motor som inte är Krispol utan Superlift som skall vara mycke bättre enligt honom.?
Sedan sägs det att porten skall ha ett u-värde på 1,0.? Andra återförsäljare säger 1,35.
Supporten är långt i från bra kan man säga, hoppas porten är bättre.
Är det nån som har hört att det är bättre balans i en port som har fjädrarna baktill , än fram !?
När jag ville reklamera skenorna med fjädrar bak, till Fjädrar fram så var detta helt omöjligt, sedan förklarar han för mig att det är bättre med fjädrar bak!!! ALLA nya portar tillverkas med detta system!! Knappast säger jag....
Det säger sig självt att fjädrarna fram , utan lyftvinkel (rakt upp) kortare sträcka blir stabilare, starkare ,tystare allt blir bättre....
Skall ni köpa en sådan port , KOLLA var ni köper den !! Kompetenta försäljare är nyckel till framgång och tillfredställelse i sådana här fall!
Jag fick en motor som inte är Krispol utan Superlift som skall vara mycke bättre enligt honom.?
Sedan sägs det att porten skall ha ett u-värde på 1,0.? Andra återförsäljare säger 1,35.
Supporten är långt i från bra kan man säga, hoppas porten är bättre.
Är det nån som har hört att det är bättre balans i en port som har fjädrarna baktill , än fram !?
När jag ville reklamera skenorna med fjädrar bak, till Fjädrar fram så var detta helt omöjligt, sedan förklarar han för mig att det är bättre med fjädrar bak!!! ALLA nya portar tillverkas med detta system!! Knappast säger jag....
Det säger sig självt att fjädrarna fram , utan lyftvinkel (rakt upp) kortare sträcka blir stabilare, starkare ,tystare allt blir bättre....
Skall ni köpa en sådan port , KOLLA var ni köper den !! Kompetenta försäljare är nyckel till framgång och tillfredställelse i sådana här fall!
Tyvärr så har Handelskompaniet i Jönköping ingen vidare affärsmoral. Till mig ringer det folk från hela Sverige och berättar de mest hårresande saker ang. Handelskompaniet i Jönköping.
Men till din fråga så är det ju bara att reklamera din port och be honom skicka en som du vill ha eftersom det finns i Krispol s sortiment. Att han levererar en annan motor är bara för att han vill "tjäna" lite mer pengar på dig. Jag hörde dessutom att du fick betala 4000kr mer för din port än Handelskompaniet hade offererat dig. Kräv honom på mellanskillnaden tillbaka! En offert är en offert.
Beträffande portens U-värde så står det alltid på Krispols typskylt som sitter på 2:a segmentets högersida. Att påstå att porten har ett U-värde på 1,0 är vilseledande marknadsföring och bör anmälas till konsumentverket och kommunens konsumentvägledning. Detta är i allra högsta grad oseriöst men är tyvärr ett mönster som allt för ofta återkommer i Handelskompaniets och Musa Dere´s marknadsföring.
Supporten är ofta urusel, det har förekommit att Musa Dere bett kunden mer eller mer dra åt h......e när det blivit obekvämt.
Och till er alla som köpt en port eller annan produkt av Handelskompaniet, se till att få en kvitterad faktura på ert köp för kommande garantier och för att styrka ert köp.
Gissar jag rätt så skulle han nog till och med kunna neka till att sålt den till dig om det skulle bli problem. Det visar sig också att kvitto eller faktura sällan skrivits ut till de kunder som ring mig.
Sammanfattningsvis så har Handelskompaniet inte en susning om hur man skaffar sig nöjda kunder.
Pontus Fritsche
Men till din fråga så är det ju bara att reklamera din port och be honom skicka en som du vill ha eftersom det finns i Krispol s sortiment. Att han levererar en annan motor är bara för att han vill "tjäna" lite mer pengar på dig. Jag hörde dessutom att du fick betala 4000kr mer för din port än Handelskompaniet hade offererat dig. Kräv honom på mellanskillnaden tillbaka! En offert är en offert.
Beträffande portens U-värde så står det alltid på Krispols typskylt som sitter på 2:a segmentets högersida. Att påstå att porten har ett U-värde på 1,0 är vilseledande marknadsföring och bör anmälas till konsumentverket och kommunens konsumentvägledning. Detta är i allra högsta grad oseriöst men är tyvärr ett mönster som allt för ofta återkommer i Handelskompaniets och Musa Dere´s marknadsföring.
Supporten är ofta urusel, det har förekommit att Musa Dere bett kunden mer eller mer dra åt h......e när det blivit obekvämt.
Och till er alla som köpt en port eller annan produkt av Handelskompaniet, se till att få en kvitterad faktura på ert köp för kommande garantier och för att styrka ert köp.
Gissar jag rätt så skulle han nog till och med kunna neka till att sålt den till dig om det skulle bli problem. Det visar sig också att kvitto eller faktura sällan skrivits ut till de kunder som ring mig.
Sammanfattningsvis så har Handelskompaniet inte en susning om hur man skaffar sig nöjda kunder.
Pontus Fritsche