Maskintok skrev:
Okej..
Så när man från t, ex Husqvarna får rabatt på 48%..men vissa handlare på nätet lägger sig lägre än listpris, trots att Hva talat om att det inte är okej... Då är de ändå bästa handlarna?
Och den som följer Hvas listor är dåliga?
giriga?...

Den som alltid håller öppet, den som finns på bygden trots att klockan är sent och det är helg...
Den som har den där remmen hemma.. den som inte märkesverkstan har... Den får inte enligt dig ta betalt som den vill...
grattis..

Kör den stilen du... vore kul att se dig hålla på emot sågverkindustrin... Med sina virkesköpare...
marknaden där köparen säger till vad säljaren får för sitt virke...

Annars är det tvärtom..
säljaren talar om för köparen vad säljaren vill ha, köparen talar om den är villig att betala eller ej... Så enkelt är det.... girigt?..
Nä inte alls..
Ja det är säljarens villkor enligt dig!
Du kanske skulle ta och lära dig om konsumentlagen och avtalsvillkor och konkurrenslagen. Men så länge du lyckas skinna konsumenterna behöver du uppenbart inte bry dug!
 
A
S Sussmpuss skrev:
Ja det är säljarens villkor enligt dig!
Du kanske skulle ta och lära dig om konsumentlagen och avtalsvillkor och konkurrenslagen. Men så länge du lyckas skinna konsumenterna behöver du uppenbart inte bry dug!
har hållit på och sålt jonsered i 16 år...
Har bra koll på vad som gäller...
 
Unikt namn
S Sussmpuss skrev:
Nu är det faktiskt så att du har fel. Jag har åtskilliga specificerade faktura i min ägo. Både El, VVS, Bilrep., etc. Betydligt dyrare än näthandeln som jag kolla upp. Som kund debiterades jag 1-2000kr högre än vad näthandeln tog betalt, inkl. leverans.
Det Daniel antagligen menar är att den egentliga kostnaden för hantverkaren/mekanikern var i linje med näthandeln.

Men det finns ett komplicerat pris/rabatt/kickback upplägg i fackhandeln som hjälper honom att tjäna 1-2000kr på att förmedla delarna till dig.
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
A
S Sussmpuss skrev:
Ja det är säljarens villkor enligt dig!
Du kanske skulle ta och lära dig om konsumentlagen och avtalsvillkor och konkurrenslagen. Men så länge du lyckas skinna konsumenterna behöver du uppenbart inte bry dug!
vet du varför det heter rekommenderat pris och inte slutgiltigt...?
Jo för alla företag har frihet att sätta sin egen prislista. man är inte bunden till att hålla tillverkarens rekommenderade priser utan kan om man så vill öka eller minska beloppet...
 
A Huddigköraren skrev:
Hur många olika trådar finns det här egentligen om påslag på varor från hantverkare? Köp billigt från nätet och gör jobbet själv!? eller bit ihop och betala, för att få hantverkaren att göra det åt dig.
Det är lätt att sitta i lugn och ro å klicka runt på nätet och jaga priser, men skulle du vilja betala bilmeken, snickaren eller elektrikern under den tiden?
Gör du lika när du går in på en Ica Nära och köper en mjölkliter, klagar i kassan att på Ica Maxi minsann, där är mjölken billigare! Ja tror att över tid så bli vi mer rånade i livsmedelshandeln, av olika prissättning.
Men bilfirman gör ju jobbet gratis.
Ställer jag frågan , vad vill ni ha för kamremsbyte så får jag prisförslag gratis
Sen väljer jag självklart inte mekonomen tex för de var dyrare än märkesverkstan :O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.