A andreas_ryden skrev:
Här kan du följa när jag monterade. Det är väl ungefär 2/3 storleksmässigt av det du planerar.
Snarare 1/3. 27 kvadrat jämfört med 84.
 
M mlkjhr skrev:
Snarare 1/3. 27 kvadrat jämfört med 84.
Självklart!
 
P Paulina123 skrev:
Tack för tipset!

Har tittat på din tråd och jag gillar verkligen bilderna☺️ vad köptes dusch för klinker? @andreas_ryden
Var jag köpte klinkerna? Detta är Byggmax, solida plattor som är frosttåliga.
 
Aha jag har spanat på klinker (Gres eller något liknande) från Byggmax men är osäker på om det håller. Tyckte dina plattor hade likande färg och misstänkte att det var dom så var tvungen att fråga. Har plattorna hållit bra? @andreas_ryden
 
Detta garage är på 80m2 och kostnaden förutom platta och garageportar blev 180kkr, bygge i lösvirke :)
Svart lösvirksgarage på 80m2 med vita fönster och dörrar mot en grå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
S
R Ronekma skrev:
Detta garage är på 80m2 och kostnaden förutom platta och garageportar blev 180kkr, bygge i lösvirke :)
[bild]
Jävulskt snyggt med svart rött och dom där fönstren!
 
  • Gilla
Xinax
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Jävulskt snyggt med svart rött och dom där fönstren!
Falu svart och röd slamfärg, fönstren är kassetter jag byggde in så dom är fasta...
 
P Paulina123 skrev:
Aha jag har spanat på klinker (Gres eller något liknande) från Byggmax men är osäker på om det håller. Tyckte dina plattor hade likande färg och misstänkte att det var dom så var tvungen att fråga. Har plattorna hållit bra? @andreas_ryden
Kör också med Byggmax klinkers GRES. Om dom håller bra beror väl lite på vad man ska göra i garaget men har hitintills tappat både hammare och en bromsskiva i golvet och det blev inga märken. Har man gjort ett bra underarbete så spricker inte plattorna.
 
Vilket snyggt garage! Är kostnaderna på 180 000 kr endast för monteringen av garaget? @Ronekma
 
P Paulina123 skrev:
Vilket snyggt garage! Är kostnaderna på 180 000 kr endast för monteringen av garaget? @Ronekma
Nej det är med material, det ligger runt 200 förutom platta elinstall portar och målning
 
Vi valde Björkliden garage, pgs att vi ville har portarna på "långsidan", så dom ändrade ritningen utan kostnad. Hur som, 2 pensionerade snickare reste garaget på en vecka, sen någon dag för pannor och avvattning. Plattan var då gjuten. Blev inte så dyrt, målade själv.
 
H herbert skrev:
Vi valde Björkliden garage, pgs att vi ville har portarna på "långsidan", så dom ändrade ritningen utan kostnad. Hur som, 2 pensionerade snickare reste garaget på en vecka, sen någon dag för pannor och avvattning. Plattan var då gjuten. Blev inte så dyrt, målade själv.
Ja det kan vara bra med portar på långsidan också bara man kommer ihåg snörasskydd:)
Kan tänka mig att det såg ut ungefär som detta vi byggde, ungefär samma kostnad som det tidigare jag visade..
Ett nybyggt rött garage med två vita portar och en person som arbetar på det svarta taket omgivet av löv och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Paulina123 skrev:
Aha jag har spanat på klinker (Gres eller något liknande) från Byggmax men är osäker på om det håller. Tyckte dina plattor hade likande färg och misstänkte att det var dom så var tvungen att fråga. Har plattorna hållit bra? @andreas_ryden
P Paulina123 skrev:
Aha jag har spanat på klinker (Gres eller något liknande) från Byggmax men är osäker på om det håller. Tyckte dina plattor hade likande färg och misstänkte att det var dom så var tvungen att fråga. Har plattorna hållit bra? @andreas_ryden
Jag tror det. Kommer inte riktigt ihåg men det ser väldigt lika ut.
Har hållt väldigt bra, dom är helt solida så om det går en flis så syns det inte. Viktigaste för att undvika att de spricker är å se till att vara noga med fästmassan.
 
Mellby garage ville ha 145 tusen kronor för att resa ett dubbelgarage med loft på 12x7 meter. Ingen isolering eller något. Endast väggar och tak. Helt sinnessjukt dyrt.
 
De vill väl inte ha jobbet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.