M Marcussjogren skrev:
den hoppar väl inte in själv och kastar ut oljepannan själv?

Tycker inte 131000:- låter helt vanvettigt om man utgår från att pumpen ligger på 85-90 000:- men mycket beror ju på hur mycket jobb som krävs för att få ut gamla pannan osv.
Jag pratar självklart om monterad och klar efter ROT. Då ingår demontering av gamla pannor.
 
Vi installerade en Mitsubishi Ecodan SW75 komplett med inomhusgivare för en månad sedan. Då rev de ut den gamla pannan och la den på mitt släp. Detta betalade vi 92000 kr efter rot för. Vi bor i Skåne men priserna bör ju inte skilja så mycket.
 
En hel del i prisskillnad kan vara om det är riktigt knöligt med trappor att få ut den gamla och ner med den nya och bortforsling, hur lättjobbat det är i pannrummet , eventuellt lång ny eldragning samt vem som gjuter fundamentet för utedelen.

Blir därmed lite knepigt att jämföra priser på ”samma” modell
 
T
Vi har nu fått offert från två olika firmor på 2 olika produkter. Tycker fortfarande det är ganska dyrt men det kanske man får räkna med i Stockholm. Nu är frågan vilkensomär mest prisvärd av de 2 produkterna, vad säger ni som kan det här?

Offert 1: CTC
CTC Ecocenith 250i & CTC Ecoair 610
Pris efter rot: 131 950


Offert 2: Nibe
NIBE F2120-12 & Nibe F320 VVM
Pris efter rot: 122 000
 
Då tycker jag offert nr 2 är den bästa med NIBE F2120-12. Uppfattar CTC Ecozenith 250i som lite gammal och det är 350i som egentligen gäller nu.
 
  • Gilla
Titan123
  • Laddar…
T
Ja det kommer nog bli Nibe vi satsar på.
 
J Josth skrev:
Min bild av prisläget är ca 90 - 120 tkr beroende på märke och modell. 131 tkr låter i överkant. Ta gärna in fler offerter för att kunna jämföra. Man kan försöka med t.ex. "energioffert.se" och "värmepump.se" för att få offerter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.