Precis... var försiktig med dom rören.Dom kan vara riktigt sköra.
 
Hej igen, nu har vi äntligen fått diskmaskinen installerad! Vi fick vänta länge på leveransen och ca en vecka på rörmokaren. Ville bara skriva vad alltsammans gick på om det kanske är nån som söker efter samma fråga på forumet. Jag klarade inte av att byta vattenlås själv för jag fann inget som passade, så rörmokaren fick:

*Byta vattenlås
*Sätta en förlängning + kulventil till kallvattnet och diskmaskinen

Det tog 2.5 timme (vattenlåset som ni påpekade är väldigt skört och gammalt) och kalaset gick på 1700. I det ingår all materialkostnad och moms. Jag tycker själv att det är ett bra pris!

Tack för all hjälp i forumet, jag kommer tillbaka om jag har nåt mer att fråga om :)
 
Vad var det för firma du anlitade? Att rekommendera?
Eller var det fastighetsskötaren som fixade?
 
Kapar den här tråden lite och ställer samma fråga några år senare vad kan det kosta att installera diskmaskin?
Har en diskmaskin i köket idag men den är av mycket gammal modell.
Vad som behöver göras är att såga ut stommen på köksskåpet då hålet är för litet för den där stora plastklumpen på diskmaskinsslangen. Sedan sade pappa att jag skulle sätta på något som heter Ballofix. Anledningen till att jag inte kan koppla på den själv idag är att kopplingen till rören är mycket mindre än kopplingen till diskmaskinen så jag behöver någon gänga mellan rör och diskmaskin och pappa sa att det kudne vara kruxigt att få det tätt och därför tyckte att jag skulle anlita en fackman.
 
1500-3000kr beroende på installatör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.