tank77 skrev:
*host*det var en fackman som satte uppe skåpet som trillade ner*host* >:(

Mina skåp som jag själv har satt upp "sitter som berget" :cool:
Jag borde ha skrivit "pålitlig fackman" :)
Jag skulle iaf inte vilja stå under ett köksskåp som ngn i min familj satt upp! :D
Däremot är jag väldigt avundsjuk på alla er som verkar vara hur duktiga hemmasnickrare som helst. Men man kanske lär sig med tiden....
 
Tur att sambon är snickare och sätter kök till vardags i jobbet ::), visste inte att det kostade såpass mycket att anlita köksmontör, det får man lägga på på kökssnickerikostnaden. Förstår nu att kök kan vääldigt dyra, givetvis inte bara pga monteringen, den är ju bara en del i det hela.

TyraMyra
 
Det där med att inte få skåpen att sitta är ju lite överdrivet. Det är ju bara om man har porös puts eller liknande som det kan vara ett problem. Till och med enkelgips utan förstärkningar bakom är hur lätt som heslt att få det att sitta fast i.

Däremot så kan ju avvägningen mot en ojämn vägg eller ett hörn med alltför felaktig vinkel vara ett svårt problem att få snyggt.
 
Vi har ett HTH kök. parallellkök. Deras snickare (en) monterade upp detta på mindre än 2 dagar samt lade 15 m2 ek-golv på denna tid. Kostnad drygt 4000:- (fyra tusen). Köpte även bänkskiva 40 mm ek 5,10 lång för 4300:- av honom.
Bor dock i en mindre stad där hantverkspriserna är lägre. Med en så här låg kostnad är det knappast lönsamt att köpa mer verktyg, ta ledigt från jobbet och bli förbannad när det jävlas.
Det kan säkert löna sig att kolla upp andra snickare än de som leverantören erbjuder, speciellt då du bor i en stor stad.
Elektriker´n.
 
Du har ju fått ett kanonpris inget å snacka om!!!
Men det är inte vanligt, vi normala människor får nog punga ut mellan 15-20k
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.