Vad har ni fått betala för montering av köket?
 
T
Miniu skrev:
Vad har ni fått betala för montering av köket?
Inget, dom flesta på detta forum har monterat köken själva.

Annars tar väl Ikea 12000-15000 kr tror jag.
 
Vårt kök (ganska litet) kostade 35 000 kr inkl el&VVS. Allt vitt förstås.
Drygt hälften är montering.
 
Ankan,
Vad var det för kök ni köpte? Menar du att ni rev ut det gamla, köpte nytt och fick det monterat inklusive allt för bara 35.000? Är nyfiken på hur ditt kök blev och hur det ser ut. Har du inga före/efter bilder?
 
Vi fick en offert från en av Ikeas montörer på ca 20.000:- för monteringen. Tyckte det var lite dyrt (ca 500:- per timme) så vi gör det själva med hjälp av en kompis som satt upp kök förrut.
 
Tilia75 skrev:
Vi fick en offert från en av Ikeas montörer på ca 20.000:- för monteringen. Tyckte det var lite dyrt (ca 500:- per timme) så vi gör det själva med hjälp av en kompis som satt upp kök förrut.
40 timmar för att montera?
Själv satte jag in mina skåp på ca. 5 timmar. Sen kom en snickare från firman där vi köpta luckorna. Satte in alla luckor & lådor på 3 timmar. Allt in på ca. 8 timmar. ;D
 
jizzo skrev:
40 timmar för att montera?
Själv satte jag in mina skåp på ca. 5 timmar. Sen kom en snickare från firman där vi köpta luckorna. Satte in alla luckor & lådor på 3 timmar. Allt in på ca. 8 timmar.  ;D
Beror nog lite på vad som ingår i monteringen.
 
För 9000kr inkl.moms får vi vårt kök monterat. fast då är inte köket så stort 17kvm.
Vi tycker att det är ett bra pris! Han sa att det tar ca 25 arb.tim....
 
Det tar inte så lång tid som man tror att göra det själv. Jag är inget snille men jag gjorde det på 6 tim och då var alla vitvaror på plats också.
 
En släkting till mig böt kök i våras och betalade 18 000:- för monteringen av köket.
 
22.000, löpande räkning, 18 kvm. Två killar 3,5 dgr, lååångsamma. Skulle ha 26.000 men jag prutade 4.000 med hänvisning till långsamheten. Stockholmspriser...
 
Vår montör trodde att det kommer att ta två dagar. Mycket väggskåp tar längre tid, och jag har mycket väggskåp. Han kostar 450:-/h, så det blir väl 450X16.
Inte så farligt. Efter plus igår om köksskåp som ramlar ner känns det värt pengarna att få en fackman att sätta upp köket....
 
T
Ylva P skrev:
Efter plus igår om köksskåp som ramlar ner känns det värt pengarna att få en fackman att sätta upp köket....
*host*det var en fackman som satte uppe skåpet som trillade ner*host* >:(

Mina skåp som jag själv har satt upp "sitter som berget" :cool:
 
Alla sa till oss "skruva upp några skåp är väl inga problem". Men de ska sitta fast ordentligt, det ska bli rakt i alla vinklar och passbitarna ska sågas till snyggt. Listerna tar lika lång tid som skåpen, och beroende på material är det mer eller mindre svårt.
Sen har man hört så många historier om fuskande köksbyggare, hade en som erbjöd sig att skruva upp våra skåp med "millimeterpassning". I efterhand är jag mycket glad att vi aldrig anlitade den här svartjobbaren, han hade garanterat förstört vårt kök. Hade säkert limmat upp skåpen.
Vi betalade mycket pengar för monteringen, men det var en snickare som köksfirman rekommenderade och det gör allt mycket enklare. Vi är nöjda med resultatet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.