Mjölner81 skrev:
Ja du har rätt. Det blir för mycket jobb och för mycket pengar att tex lyfta taket, eller bygga ut hela huset där man ändå måste byta takstolar tex.

Men jag har en annan tanke. Om man låter taket vara helt och hållet och bygger ut på båda hörnen av husets baksida så man skapar ett U-hus. Lite som jag har skissat här. Lova och inte skratta åt min extremt grymma ritning :D

Här är som planlösningen är idag
[länk]

och såhär hade man kanske kunnat bygga ut. De röda strecken sak vara tak. Så man bygger ovanpå det befintliga taket bara.

[länk]

Kostnaderna måste ju bli bättre på detta vis? Man får ett betydligt större vardagsrum, samt ett ordentligt sovrum. Takhöjden kan man också va högre i de nya utbyggnaderna. Tror det hade kunnat bli en härlig byggnad på detta vis. Utbyggnaden som förlänger vardagsrummet hade kunnat vara öppet hela vägen upp, som det redan är i det ursprungliga vardagsrummet.

Meddelar att vi har hittat ett annat hus som vi nu köpt och vi är så glada att det inte blev detta som jag startade en tråd om =) Tråden kan låsas eller tass bort!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.