Det är 445 kvm.
Till det kommer frugans häststall där vi värmer ett par sadelkammare, cirkulerande vatten och varmvattenberedare med El.
Sitter en 6 kw värmare på vattnet till hästarna som håller det frostfritt när det blir svinkallt.
Givetvis fryser det ändå när våra vänner på e.on planerar långa avbrott när det är -20 ute..
Elektrikern har gjort bedömningen att vi behöver säkra upp. Tror han har rätt.
Om ni läser den andra tråden jag länkar till ovan så ser ni att han lade om saker och ting för att faserna skulle belastas jämnare.
Min bedömning är att han har bra koll och har gett mig ett korrekt råd att säkra upp till 35 Ampere, vad tror ni?
 
Han som sett anläggningen i verkligheten har troligen betydligt bättre koll på läget än vad vi har :cool:
 
Ja har man som jag inte satt sig in i den andra tråden så håller jag med Rrrr ;)
 
Och jag tror att elektrikern har skrivit fel i anmälan, han har säkert begärt en utökad service i stället för en ökad huvudsäkring från 25 till 35. Servicen är väl redan i dag en 65 A service och då borde kostnaden för höjd huvudsäkring bli rätt måttlig, däremot kostar ju en ny service en slant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.